Sari direct la conținut

De la TV in online: Dan C. Mihailescu, fostul "om care aduce cartea", lanseaza proiectul "Cartea de la ora 5" pe platforma online cu acelasi nume, proiect prin care eMag face un pas important in zona de continut media

HotNews.ro
Cartea de la ora 5, Foto: Hotnews
Cartea de la ora 5, Foto: Hotnews

Dan C. Mihailescu, cel care pana la sfarsitul anului trecut a realizat la Pro TV „Omul care aduce cartea”, a lansat joi, impreuna cu eMag, proiectul online „Cartea de la ora 5”. Obiectivul proiectului este „evidentiarea cartilor valoroase”, emisiunea urmand sa fie realizata pe o platforma online cu acelasi nume si care are extensii in social media. Prin acest proiect, eMag face un pas important in domeniul continutului de media, dupa modelul unor companii mari de e-commerce – vezi, la o scara mult mai mare si cu o componenta comerciala puternica, productiile Amazon.

Potrivit lui Iulian Stanciu, CEO eMag, formatul este cel al unui club online de lectura si va presupune materiale video de 5 minute si interactiune specifica mediului online. Clipurile vor fi programate zilnic, la ora 17.00, pe site, pe Facebook si pe Youtube, ora fiind, potrivit lui Stanciu, un „moment de rasfat cultural al zilei”.

Prima emisiune este programata pentru luni.

Iulian Stanciu:

  • Prin transformarea conceptului de emisiune de cultura, dorim sa impingem lucrurile in partea aceasta – sa atragem oameni interesati, nu sa fortam continutul catre un public neinteresat.
  • Nu ne dorim sub nicio forma o implicare comerciala, nu veti vedea niciun banner. Nici logo-ul eMag nu va fi clickabil. Ne dorim ca prin sustinerea acestei emisiuni sa ajungem sa fim o destinatie pentru carte si lucruri asociate cartilor.

Dan C. Mihalescu a spus ca a decis sa se implice in acest proiect desi este un om cu „fobie de internet, care a diabolizat tot ce tine de gadgeturi” si care, pana recent, nu stia nici ce inseamna eMag. El si-a amintit ca, atunci cand „Liiceanu a scos primul e-book (….) am spus ca a citi un e-book e tot una cu a face dragoste cu o papusa gonflabila”. A decis sa intre in online la cei 62 de ani ai sai asa cum „la 47 de ani am fost scos din viziunea mea de bursuc in care ma aflam si (…) m-am lasat aruncat pe sticla cu o inconstienta fara margini”.

El a spus ca, dupa incheierea colaborarii cu Pro TV, a vrut sa se retraga, dar multa lume i-a spus ca trebuie sa continue si a avut discutii inclusiv cu doua posturi TV, unul de radio si doua site-uri. Proiectul eMag i-a daramat numeroase prejudecati: ce inseamna patronul, corporatia vazuta ca ceva diabolic, spatiul online si blogosfera plina de „nebuni, multa impostura, ranchiuna, ura”, dar care a inteles ca este si „o masa enorma de oameni tineri, puri, in cautare de cultura”.

Dan C. Mihailescu a precizat ca in noua emisiune vor fi „mai putine carti savante, superspecializate si voi merge mai mult spre cartile care presupun ca sunt de interes pentru cei de 20-40 de ani”.

  • Dan C. Mihailescu anuntase la inceputul lunii decembrie ca emisiunea pe care o realiza de 15 ani la Pro TV, „Omul care aduce cartea”, urma sa nu mai fie difuzata de acest post de televiziune, motivele fiind unele financiare. El preciza, atunci, ca Pro TV lasase deschisa „orice cale de revenire”, conditia fiind sa gaseasca o sursa “cu blazon” pentru sponsorizarea emisiunii. In ultimul an, emisiunea sa – o pastila de cateva minute difuzata in timpul saptamanii in cadrul Stirilor Pro TV de dimineata – avusese o audienta medie la nivel national de circa 400.000 de persoane. Dupa anunt, criticul a avut negocieri cu mai multe entitati media pentru realizarea unui nou proiect.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro