Sari direct la conținut

Decolarile si aterizarile pe Aeroportul Baneasa vor fi interzise intre orele 22:00 si 6:00

HotNews.ro

Cursele de pe Aeroportul Baneasa nu vor mai putea fi operate intre orele 22:00 si 6:00 incepand cu data de 29 octombrie, reprezentantii Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti precizand ca astfel au fost clarificate prevederilor in vigoare din 1999.

Valentin Iordache, director in cadrul Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, a declarat pentru HotNews.ro ca initial se prevedea ca intre orele 22:00 si 6:00 companiile aeriene sa poata opera curse pe Aeroportul Baneasa doar in anumite situatii si doar cu aprobarea scrisa a aeroportului, dar si ca in intervalul 24:00 si 7:00 nu puteau fi programate curse.

„Acum am clarificat si simplificat acest orar, iar din 29 octombrie nu vor putea fi programate zboruri intre orele 22:00 si 6:00. Cursele intarziate vor putea sa aterizeze pe Aeroportul Baneasa pana la ora 22:30”, a declarat Valentin Iordache. El a precizat ca aeronavele care ajung dupa aceasta ora vor trebui sa aterizeze pe un alt aeroport.

Interdictia se aplica aeronavelor de peste 50 de tone, adica cele cu peste 100 de locuri.

Oficialul CNAB a mai precizat ca instiintarile privind aceasta interdictie au fost remise companiilor aeriene de la inceputul lunii septembrie.

Reprezentantii Wizz Air, cea mai mare companie low cost care opereaza in Romania, au anuntat ca au fost nevoiti sa anuleze 10% din zboruri si sa reorganizeze 75% din orarul de iarna din si spre Aeroportul Baneasa din Bucuresti, din cauza deciziei aeroportului.

„Din cauza acestei restrictii impuse pe Aeroportul Baneasa am fost fortati sa reprogramam 75% si sa anulam 10% din zborurile aferente orarului de iarna. Conform estimarilor noastre aeroportul va pierde in sezonul de iarna 40.000 de pasageri Wizz Air”, a declarat Gyorgy Abran, Chief Commercial Officer Wizz Air, citat de Capital.

Valentin Iordache spune insa ca, desi operatorii reclama ca au vandut curse dupa ora 22:00, un acord din partea Aeroportului Baneasca in acest sens nu a fost acordat, dar nici nu a fost solicitat de catre companiile aeriene.

„Oricum, nu isi puteau programa curse dupa aceasta ora nici dupa AIP vechi (publicatia de informare aeronautica emisa de Autoritatea aeronautica Romana – n.r.)”, a mai precizat el.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro