Digi 24: Compania italiana Salini-Impregilo, constructorul lotului 2 al autostrazii Lugoj-Deva, ar fi trimis spre decontat la CNADNR facturi pentru tratamente de albire dentara si sedinte de masaj
Compania italiana Salini-Impregilo, care realizeaza impreuna cu SECOL – Societa Edile Construzioni e Lavori, o alta firma italiana, lotul 2 din autostrada Lugoj-Deva, ar fi justificat avansul incasat de la statul roman cu facturi eliberate pentru diferite servicii si bunuri care nu au legatura cu realizarea unei autostrazi, sustine Digi 24. Italienii de la Salini-Impregilo ar fi justificat avansul incasat de la stat facturi de albire a danturii, masaje terapeutice, cheltuieli de protocol, dar si rate la masini de lux precum Range Rover Evoque (37.000-52.000 de euro), potrivit Digi 24.
Informatiile sunt cuprinse intr-un „raport de evaluare si control a capacitatii administrative”, realizat in vara anului trecut de catre Ministerul Fondurilor Europene (MFE), pe care Digi 24 l-a obtinut in exclusivitate.
Raportul reprezinta „verificarea modului de indeplinire de catre beneficiarii Programului Operational Sectorial Transport a obligatiilor stabilite” intr-o instructiune privind utilizarea avansurilor primite.
Potrivit legislatiei, la demararea lucrarilor, Salini-Impregilo si SECOL Societa Edile Construzioni e Lavori au primit un avans de 84,4 milioane lei, fara TVA, respectiv 15% din valoarea contractul pentru lotul 2 Lugoj-Deva, in valoare totala de 562 milioane lei, fara TVA. Pentru a justifica avansul primit, constructorii italieni au prezentat facturi fara legatura cu lucrarile propriu-zise, potrivit raportului citat.
Ministerul Fondurilor Europene ar fi atentionat CNADNR in legatura cu faptul ca are obligatia de a recupera avansurile si de a sesiza Directia Nationala Anticoruptie, exceptand cazul in care aceste cheltuieli au fost incluse din eroare in deconturi. Trebuie spus ca astfel de situatii sunt foarte periculoase in relatia cu Comisia Europeana. Daca astfel de cheltuieli trec filtrul autoritatilor romane, sunt decontate constructorilor si sunt observate de catre oficialii europeni, riscam sa ne fie retrasa finantarea nerambursabila acordata.
Digi 24 aminteste ca, in urma cu 10 ani, compania americana Bechtel a trimis CNADNR spre decontare facturi pentru diverse obiecte fara legatura cu autostrada, precum pentru mese de biliard, chiuvete folosite, televizoare color, fiare de calcat, ceasuri pentru barbati cu bratara metalica. Ulterior, reprezentantii Bechtel au declarat ca lucrurile au fost „corectate”, precizand ca facturile pentru doua ceasuri, acordate drept recunoastere a meritelor a doi angajati ai Bechtel, au fost trimise CNADNR din greseala.