Discutiile pentru alianta Volkswagen – Porsche se lovesc de acuzatii de santaj
„Telenovela” Volkswagen – Porsche continua, cu acuzatii de santaj si negare. Se banuia ca nu va fi usor ca cele doua companii sa bata palma, insa ultimele zile au fost extrem de grele. Porsche a acuzat Vokswagen ca i-a dat un ultimatum, pentru a o face sa accepte o alianta in termenii dictati de VW, scrie der Spiegel. De cealalta parte, VW spune ca nu a dat niciun ultimatum, iar discutiile in vederea fuziunii continua.
Der Spiegel scria sambata ca Volkswagen ar fi dat un ultimatum celor de la Porsche, pentru a accepta pana luni fuziunea in termenii dictati de VW, altfel afacerea se suspenda. Cele doua companii anuntau pe 6 mai ca in cel mult o luna vor fuziona pentru a crea „un grup auto integrat”, noteaza The New York Times.
Termenul a trecut de ceva timp, iar VW a cerut Porsche sa detalieze modul in care vrea sa obtina fianantare, mai ales ca grupul producator de masini sport are datorii uriase, de aproape 10 miliarde euro.
Landul german Saxonia Inferioara detine 20% din VW si este un element cheie in toata povestea. Ei s-au aliat cu statul Qatar, care initial voia sa preia o parte din Porsche pentru a o ajuta sa-si mai reduca datoriile, insa acum arabii cer Porsche sa bata palma cu VW. In plus, Der Spiegel nota ca Volkswagen vrea sa cumpere 49% din actiunile diviziei producatoare de masini sport Porsche, pentru o suma cuprinsa intre 3 si 4 miliarde euro.
Porsche detine in prezent 51% din actiunile Volkswagen si are optiunea de a cumpara inca 25%, insa a acumulat datorii de 9 miliarde euro in ultimii ani, cumparand aceste actiuni.
Din cauza crizei, finantarea se obtine tot mai greu, astfel ca Porsche a devenit dependenta de Volkswagen care i-a imprumutat 700 milioane euro in martie si ar putea sa-i ceara inapoi in septembrie, daca cele doua companii nu cad la intelegere pana atunci. O astfel de cerere ar creste enorm presiunea la Porsche, despre care se zvonise ca ar fi aproape de faliment din cauza datoriilor imense.
Rivalitatile dintre familiile care conduc companiile, dar si numeroasele interese financiare prezente pot complica in continuare relatia dintre companii.