Divortul dintre Monica si Irinel Columbeanu: Apogeul unui cincinal de realizari tabloide
Cand Monica Columbeanu a depus actele de divort, ea a „aprins televizorul” pentru a urmari ceea ce se anunta a fi ultimul episod – grand finale – al propriei vieti televizate alaturi de sotul Irinel. O jumatate de deceniu petrecuta aproape neintrerupt pe micul ecran si in paginile tabloidelor, o poveste alimentata, ca la carte, cu toate ingredientele: „taina” nuntii si cea a nasterii, saracia trecutului si luxul prezentului, tinerete biologica si „tinerete sufleteasca”.
Viata cuplului Columbeanu s-a desfasurat integral in presa. Ce nu a vazut publicul larg, nu a existat: miercuri, 23 februarie, dupa ce a lovit stirea cererii de divort si cand niciunul dintre cei doi nu avusese inca vreo iesire in public pe aceasta tema, tabloidul Libertatea a publicat online, in doar in cateva ore, 14 materiale despre cuplul Columbeanu – mai multe decat a publicat fie si tangential (prin texte de genul „6 vedete care au picioare urate”) in primele 22 de zile ale lunii.
Pana in 2005, cand a intrat in vizorul lui Irinel Columbeanu, mai nimeni nu o stia pe adolescenta Monica Gabor. A venit logodna, au aparut si reflectoarele si camerele de paparazzi. Dar mai presus de toate, la B1 TV a inceput emisiunea „No Comment”, primul reality-show de felul din media romaneasca. Cameramanii ii urmareau pe cei doi pas cu pas in spectacolul care avea sa fie rebotezat la un moment dat „By Monica Columbeanu”.
Iulian Comanescu scria, in 2006, pe blogul lui ca doua articole despre Columbeanu – „CNA muta No Comment” dupa ora 22.00, Monica are necazuri cu scoala) au avut recorduri absolute de vizualizari pe site-ul unui ziar serios – Evenimentul Zilei: „peste 80.000 de vizite, fata de 30 si ceva de mii, celebra „Cantare a Americii” a lui Nistorescu in 2001″.
Intrebat, in interviul publicat atunci de Comanescu, in legatura cu aprecierile CNA ca „No comment” este „o reteta de succes imorala bazata pe o relatie personala”, Irinel Columbeanu comenta: „Bine ca e reteta imorala si nu succesul”.
Au urmat, intre altele:
- Imaginile de la nunta celor doi, in vara anului 2006, fac turul intregii prese din Romania. Cu putin timp inainte, Monica, imbracata ca la carte, era prima eleva care se prezenta la Bac sub ochii telespectatorilor.
- Emisiunea „No comment” in sine a devenit subiect media, care a scris atunci pe indelete despre protestele Laviniei Sandru, care a sesizat CNA si MEC in legatura cu mediatizarea excesiva a celor doi, sau despre negocierile asupra contractului cu B1, inainte de nasterea fetitei Irina
- Nasterea – asistata de cameramanii de pe holuri – a fetitei celor doi este urmarita in detaliu pe TV si in presa
- Modelul emisiunii este prins „din zbor” de Silviu Prigoana si Adriana Bahmuteanu, pentru Antena 1, in 2007
- Televizate sunt si orele nesfarsite petrecute de cei doi, uneori fara sa schimbe o vorba, prin magazinele din Paris, la cumparaturi de weekend, la domiciliu, prin cluburile bucurestene sau de cine stie unde
- Cand totul intra in rutina, scrutinul prezidential revitalizeaza povestea prin implicarea Monicai Columbeanu in zona de cancan a luptei politice
- „Aventurile” extraconjugale ale celor doi, reale sau nu, sunt urmarite pas cu pas de tabloide
- CNA sanctioneaza periodic posturile pentru materiale difuzate in legatura cu cei doi soti. Totul atinge apogeul toamna trecuta, cand scandalul „Irinel cu doua blonde in jacuzzi” atrage amenzi posturilor Antena 1, Pro TV si Acasa TV, pentru reflectarea cazului la ore accesibile minorilor.
In momentul scandalului „Irinel in jacuzzi”, povestea publica a cuplului Monica si Iri avea, deja, multi ani vechime, iar alte povesti „de cuplu”, precum cea dintre Bote si blonda sa, venisera si trecusera. Izvorul de subiecte a presei tabloide este, insa, nesecat – vezi, spre exemplu, relatia cu despartiri si impacari dintre fotbalistul Cristi Tanase si Bomba Sexy, afacere care nu a avut parte de propria emisiune, dar care a fost dezbatuta la nesfarsit in stiri de cancan si in emisiuni de profil. Sau vezi cum un alt cuplu, Prigoana si Bahmuteanu, a dovedit ca orice „grand finale”, indiferent ca-i impartit in doua, trei sau cinci parti, poate sa fie urmat de un nou sezon in telenovela celebritatilor.
- Istoria reality show-urilor arata ca se poate si mai mult decat s-a facut, pana acum, in presa romaneasca. Peste Ocean, unde au deja o traditie de zeci de ani, reality show-urile cu viata de familie ating nise nebanuite, cu apetit la publicul larg si fara sa intre, neaparat, in vulgaritatea subiectelor de pe la noi. Vezi cazurile Jon&Kate Plus 8 (ulterior, Kate Plus 8), consilierea de cuplu oferita de Heidi Klum si Seal sau notoria Familie Osbourne, Ozzy si Sharon. De altfel, aceasta din urma, alaturi de „The Simple Life” cu Paris Hilton si de „The Apprentice”, a fost invocata in 2006 chiar de B1 TV, drept model pentru „No comment” ca emisiune unde oamenii pot sa urmareasca „modul de viata al personalitatilor de succes, in cazul de fata povestea miliardarului Irinel Columbeanu”.