Doar 9% dintre consumatori au incredere in banca lor. Ce solutii exista?
Dan Popa's Weblog
Rezultatele unui sondaj efectuat la nivel american si european realizat luna trecuta confirma problema de incredere cu care se confrunta sistemul financiar, indicand in plus si modalitatile prin care increderea ar putea fi restabilita. Spicuiesc dintre concluzii.
- Doar 9% dintre consumatorii serviciilor bancare au incredere in banca lor. 14% dintre consumatori considera ca situatia economica s`ar putea ameliora in urmatoarele 12 luni.
- 37% dintre ei nu exclud sa isi schimbe furnizorul de servicii financiare.
- 27% ar recomanda banca lor si altor persoane.
- Solutia pentru ameliorarea acestei situatii ar consta in apropierea bancii fata de client, un tratament „uman” al nevoilor clientului si incercarea mai eficienta a bancherilor de a intelege nevoile si asteptarile clientilor.
- Sondajul mai stabileste un indicator al relatiilor bancare (format din combinatia a 3 factori: gradul actual de incredere in banca cu care lucreaza, probabilitatea de a continua sa lucreze cu aceeasi banca si masura in care ar recomanda si altor persoane, banca). Acest indicator e impartit pe 3 nivele. Daca e mai mare de 75, indica o relatie solida cu banca, daca e intre 60-74 – o relatie neutra, iar sub 60 – o relatie riscanta. In SUA, nivelul acestui indice este de 55,3 in vreme ce in Europa, de numai 27,7.
Sondajul a fost facut pe un esanton de 1200 de persoane fizice, 54 de multinationale si 1800 de companii.
Citeste si comenteaza pe Dan Popa’s Weblog.