Sari direct la conținut

Dobrogea Expres – Drumul expres DX8 de la Brăila la Tulcea: Contractul pentru proiectare a fost semnat pe 3 milioane de euro

HotNews.ro
Dobrogea Expres - Drum expres intre Braila si Tulcea, Foto: Hotnews
Dobrogea Expres - Drum expres intre Braila si Tulcea, Foto: Hotnews

De la Brăila, de unde se construiește în prezent Podul peste Dunăre, și până la Tulcea va fi proiectat un nou drum expres. Supranumit „Dobrogea Expres”, noua șosea va avea o lungime de circa 60 de km, va purta indicativul DX8 și va lega localitățile Jijila (unde se termină proiectul podului peste Dunăre) și Cataloi, de lângă Tulcea. Contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectare tocmai a fost semnat pe circa 14,2 milioane de lei.

Compania de Drumuri a anunțat că a semnat contractul de servicii „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru obiectivul Drum Expres Brăila (Jijila) – Tulcea (Cataloi)”.

„Contractul în valoare de 14.159.206,13 Lei, fără TVA. a fost semnat cu operatorul economic INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL S.A. (denumită anterior ACCIONA Ingenieria S.A.)”, anunță CNAIR.

Durata de realizare a contractului este de 24 de luni.

Click pe poză pentru mărire

Drumul expres în discuție se numește „Dobrogea Expres” conform Master Planului de Transport și în întregime va realiza legătura între localitățile Constanța – Babadag – Tulcea Isaccea – Măcin – Brăila.

Tronsonul contractat acum pentru proiectare va avea circa 60 de kilometri și va fi proiectat pe relația Jijila – Isaccea – Cataloi (lângă Tulcea). De la Jijila la Brăila este în curs de construcție Podul peste Dunăre și drumul expres de legătură.

Conform caietului de sarcini, profilul transversal al drumului va avea caracteristicile unui drum expres cu 2×2 benzi de circulație (3,5m/bandă), zonă mediană de 3 m și acostamente de 2×2,25m din care 0,75m benzi de încadrare cu aceeași structură rutieră ca a benzilor de circulație și 1,5m acostament consolidat.

În cadrul studiului de trafic proiectantul va considera și analiza, încă din faza inițială de proiectare, opțiunea de a dezvolta drumul expres cu 2×2 benzi de circulație în drum expres cu 2×3 benzi de circulație pe sens sau aducerea la profil de autostradă.

De-a lungul drumului se vor proiecta și perdele forestiere de protecție împotriva înzăpezirii.

Vezi și:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro