Doctrina MISA – fals tratat de yoga
Recentele dezvaluiri din presa locala si centrala, legate de activitatea MISA, au starnit numeroase comentarii si controverse. Buna ziua, Ardeal v-a prezentat deja o serie de articole, care demascau actiuni ale “scolii de yoga” MISA, impresionante mai degraba prin inalta lor valoare pornografica, decat prin prisma performantelor spirituale etalate de adeptii gurului cosmic.
Intr-o societate permisiva si “dezinhibata”, atari manifestari pot fi considerate de domeniul firescului (desi nu sunt). Nu vom pune totusi in discutie acest aspect, ci incercam sa punem in lumina eroarea fundamentala pe care se sprijina esafodajul subred al doctrinei tantrice, care pretinde ca eliberarea spirituala se poate produce prin actul sexual.
Si pentru a nu genera indignari inutile, o precizare: actul sexual face parte din conditia umana, ca una din functiile acestui trup. Dar, ca si celelalte functiuni, trebuie abordat cu bun simt si discernamant, potrivit valorilor morale elementare pe care divinitatea le-a implementat in fiinta umana.
“Doctrina” MISA este un cocktail incropit din jumatati de adevaruri, rastalmaciri si asocieri bizare de concepte si practici din sfera yoga, a medicinei ayurvedice, a astrologiei, ocultismului s.a.m.d.
O persoana familiarizata cu practica yoga autentica si cu textele sacre sesizeaza cu usurinta inconsistenta, falsitatea si confuziile vehiculate de invataturile tantrice ale lui Bivolaru Gregorian.
Confuzia originara pe care se cladeste intregul esafodaj al argumentatiei tantrice este trezirea energiei Kundalini prin intermediul actului sexual. Confuzia ramane insa doar “apanajul” cautatorilor sedusi de dogmele falsilor guru, gen Bivolaru. Gurul insusi nu este confuz, pentru ca stie prea bine care este adevarul pe care il terfeleste.
Recentele documente interne ale MISA care au intrat in posesia jurnalistilor indica fara echivoc un aspect pana deunazi contestat de insusi “el lider maximo”: membrii MISA practica sexul ritualic, sub atentele indicatii ale pseudo-gurului, in asa declaratul scop al trezirii unei energii sacre – Kundalini -, vehicol al comuniunii dintre om si divinitate.
Trezirea energiei Kundalini prin sex este nu doar o absurditate, ci si o blasfemie. Energia Kundalini se trezeste doar in prezenta persoanelor autorizate, a maestrilor autentici, care au la randul lor energia Kundalini activata, si doar la dorinta pura a cautatorului.
Exista oameni de exceptie, care se nasc cu aceasta energie complet activata, cum sunt si persoane care dobandesc trezirea ei prin merite spirituale personale.
Miza practicilor yoga autentice este completa Realizare a Sinelui, adica a esentei spirituale a fiintei umane. Realizarea Sinelui se produce prin activarea energiei Kundalini, energie subtila, materna, care se afla in stare latenta in osul sacru, de la baza coloanei vertebrale.
Trezirea lui Kundalini activeaza un canal de energie subtila, situat de-a lungul coloanei vertebrale, ilumineaza centrii de energie (chakras) aflati pe acest traiect, precum si zona limbica (crestetul capului) unde se afla cea de-a saptea chakra a sistemului subtil, Sahasrara, sau “Lotusul cu o Mie de Petale”.
Kundalini atrage in miscarea sa ascensionala Spiritul, reflectare a principiului divin in om, aflat la nivelul inimii, pe care il aduce pentru prima oara in atentia discipolului – atentie care devine astfel iluminata. Atunci Spiritul individual si cel universal se contopesc, iar constiinta umana se integreaza in oceanul constiintei universale.
Aceasta cunoastere este straveche si a fost descrisa in numeroase scripturi, de catre mari intelepti, sfinti, vizionari si profeti.
Miza ei este evolutia spirituala a umanitatii si este sustinuta in interiorul fiintei umane prin calitati precum puritatea, castitatea, intelepciunea, proprii centrului energetic subtil Mooladhara, situat la baza coloanei vertebrale, ca un fel de protectie pentru energia Kundalini. Kundalini este expresia dorintei pure a lui Dumnezeu in interiorul nostru.
Este Dorinta care ne impinge sa cautam Raspunsul la intrebarile cruciale ale existentei: cine suntem, de ce suntem, ce facem aici? Spiritele iluminate, in urma activarii lui Kundalini, cunosc deja raspunsul: Suntem Spiritul, ca esenta a identitatii fiintei, si suntem aici pentru evolutie.
Interventiile neautorizate asupra energiei Kundalini, prin practici gresite, impure, prin falsa cunoastere, prin subjugarea in slujba falsilor maestri pot compromite definitiv evolutia spirituala a discipolului. In mare parte, aceste practici afecteza calitatile centrului Mooladhara, care nu mai poate sustine ascensiunea lui Kundalini.
Prin tehnici neautorizate, Kundalini si principiile divine sadite in noi, care rezida in chakre, se retrag, iar evolutia spirituala poate fi adesea definitiv compromisa.
Numerosi falsi guru au maimutarit de-a lungul timpului aceasta cunoastere si au dus la pierzanie generatii intregi de cautatori ai adevarului.
Oameni insetati de putere (ce poate da egoului lor o satisfactie mai mare decat o masa de manevra care sta neconditionat la discretia lor, venerandu-i ca pe Dumnezeu Insusi?), ahtiati dupa bani, desfranati si obsedati sexual au transformat toata aceasta cunoastere intr-un circ al pornografiei si al “sexualitatii dezinhibate”, sub stindardul falsei doctrine tantra yoga.
Bivolaru Gregorian este doar unul dintre numerosii asatya guru (falsi guru) care fac ravagii, distrugand prin practici obscene instrumentul energetic subtil al evolutiei in discipolii lor, pentru a-i putea domina si manipula in voie.
La ce ar mai putea servi gurului-Dumnezeu niste fiinte integre, cu discernamantul intact, al caror bun simt ar pune la indoiala directivele sale naucitoare? O precizare insa se impune. Victimele acestor vrajitori tantrici sunt si nu sunt inocente. Sunt inocente in masura in care accepta, in numele idealului evolutiei spirituale, cu naivitate si buna credinta, subjugarea doctrinara a gurului.
Ele nu mai sunt inocente in masura in care manipularea devine posibila tocmai prin exploatarea naturii lor inferioare si a slabiciunilor lor, de catre falsul guru, prin flatarea egoului si promisiunea unor puteri paranormale deosebite (siddhis) pentru cei orgoliosi si dominatori, siguranta protectoare pentru cei labili, inerti si supusi, orgii sub stindardul sacru al evolutiei spirituale pentru cei desfranati. Si asa mai departe.
Poate ca ar fi util pentru multi dintre noi sa revedem traseul tantrismului de-a lungul istoriei, pentru a intelege ca este vorba nu despre o autentica doctrina yoga, ci de una din numeroasele forme de imixtiune a raului pentru pervertirea sensului existentei umane. Gasim o sinteza lucida la subiect in cartea lui Gregoire de Kalbermatten, “The Advent”.
Autorul este un ilustru diplomat elvetian, cercetator in domeniul psihologiei jungiene si al spiritualitatii orientale, vechi practicant yoga, care a dobandit Realizarea Sinelui in urma cu treizeci de ani. Redam cateva pasaje de interes pentru subiectul in discutie.
“Tantrismul este o ideologie care a inflorit prin intermediul pseudo-yoghinilor perversi ai Indiei, care nu au putut obtine nici un fel de ascensiune spirituala si care au fost respinsi de propriii lor guru. Dar tantrismul ca stil de viata se adreseaza atat de abil slabiciunilor noastre, incat a fost universal acceptat in aceasta Kali Yuga (n.r. epoca moderna). (…)
In India fenomenul a cunoscut apogeul in intervalul anilor 900-1400 d.Cr. Religia restrictiva introdusa in mod fortat de imparatul Ashoka si austeritatea extrema, artificiala a ascetilor jainisti au creat o atmosfera de sexualitate reprimata, care a netezit drumul spre raspandirea tantrismului.
In jurul secolului al VI-lea, absurdele moduri de viata monastice ale celor trei religii oficiale (hinduismul, budismul si jainismul) au transformat oamenii in stereotipuri anoste de pudoare simulata. Desi aceste religii credeau in calea de mijloc a virtutii si in casatorie, viata sexuala, chiar si in familiile obisnuite, era extrem de reprimata.
Asa-numita elita religioasa credea ca celibatul este singura cale spre mantuire. In acelasi mod, metodele crestine de reprimare a sexului au netezit calea pentru propagarea ideilor freudiene, a caror acceptare publica a condus in cele din urma la toleranta distructiva a societatilor occidentale.
Familistii erau priviti de sus de catre calugari si asceti, despre care se presupunea ca renuntasera la lume. (…) Dupa aceasta perioada in care dorintele firesti ale fiintelor umane fusesera reprimate de artificialitatea «religioasa», o puternica reactie a luat amploare sub forma acceptarii publice a tantrismului.
Aceasta acceptare era deopotriva amestecata cu frica, fiindca oamenii obisnuiti erau cu adevarat inspaimantati de tantrici. Ei devenisera experti in vrajitorie si puteau ucide de la distanta manevrand spirite. Violenta a devenit de foarte timpuriu parte integranta a tantrismului, pe langa «artele» deplin stapanite ale persuasiunii si ademenirii. (…)
Chiar de la inceput tantricii s-au dovedit a fi maestri de necontestat ai mistificarii si conditionarii maselor. Mai intai ei au incercat sa acapareze lumea Artei, care era cel mai puternic mediu al civilizatiilor antice.
Un argument «ingenios» pe care l-au dat a fost acela ca trebuie sa ne lasam pasiunile si poftele trupesti la usa templului si deci, tot ceea ce este rau in noi trebuie sculptat pe peretii exteriori ai templului. Mai tarziu, tot ceea ce era reprezentat in afara s-a strecurat inauntru.
(…) Multi indieni viziteaza aceste temple fara a remarca prezenta eroticului, dar turistii straini alearga ca nebunii cautandu-le. Intr-un mod aproape similar, in Nepal trebuie sa cauti statuile obscene, care de obicei sunt amplasate aproape de acoperis. Bineinteles ca turistii echipati cu aparate fotografice si teleobiective inving aceasta dificultate. (…)
Pana in secolul al XV-lea, creierele clasei stapanitoare din regatele hinduse au fost complet spalate de dibacia intelectuala a istetilor nostri tantrici. Se organizau concursuri pentru a rasplati arta erotica. Secte secrete si ritualuri oribile apareau ca ciupercile la tot pasul. Festivaluri publice raspandeau influenta tantrismului asupra maselor. (…) Constiinta a regresat spre sex, droguri, bautura si violenta. (…)
Tantrismul a fost mai mult decat o fresca erotica. A fost de fapt axa de penetrare a unei strategii absolut satanice, care a urmarit sa impiedice umanitatea sa atinga telul evolutiei$ si a reusit destul de bine… Astazi oamenii influentati de fortele oculte si chiar cei care raspandesc dominatia lor nu sunt deloc constienti de ceea ce se petrece cu adevarat. Satan este un principiu colectiv care lucreaza prin noi neobservat.”
Argumentatiile “prestigioasei” literaturi si arte tantrice, care au atribuit tuturor simbolurilor si reperelor sacre conotatii obscene si perverse, au atras adepti mai ales in spatiul occidental, in epoca moderna, acolo unde moralitatea si discernamantul erau deja subrezite.
In acest context, devine “usor” de inteles cum este posibil ca un asatya guru predicator al tantrei si al “transfigurarii amoroase” sa produca atatia adepti, pe care sa ii antreneze dupa bunul plac in jocuri sexuale “dezinhibate”, sub pretextul evolutiei spirituale.
In schimb, in India, unde societatea este mai putin “dezinhibata”, tantrismul este perceput ca o anomalie ridicola. Gregoire de Kalbermatten consemneaza in cartea sa reactii ale localnicilor: “Am intervievat in Delhi multi politicieni si functionari de stat, cerandu-le opiniile despre tantrism si practicile sexuale.
Punctele lor de vedere au coincis cu ceea ce descoperisem personal in numeroasele mele calatorii in India: imensa majoritate a indienilor nu sunt nici constienti, nici interesati de tantrism. Cel mult ei il considera a fi o pagina intunecata a istoriei lor, care a atras mania zeilor in forma invaziilor straine.
Regatele tantrice s-au prabusit in decursul catorva secole, iar templele lor au fost ingropate sub pamant. Dar occidentalii le-au dezgropat si au reinviat interesul pentru tantrism. Iata comentariul unui respectabil functionar indian: «Cum ati putea crede ca sexul este legat de spiritualitate? Atunci de ce ii trimiteti pe siluitori la inchisoare? Ar trebui sa-i venerati ca pe sfinti.
Dar chiar si in societatile degenerate si licentioase, putem oare intalni pe cineva care, obsedat sexual fiind, sa duca o viata fericita si echilibrata? Este un asemenea om respectat de cineva?» Intr-adevar, in ciuda nebuniei «eliberarii», nu am ajuns sa inaltam inca statui nimfomanelor, sifiliticilor sau alcoolicilor.”
Cele relatate aici abia scrijelesc suprafata de nebanuita amploare si gravitate a fenomenului. Tantra este o falsa doctrina yoga, iar promotorii ei, guru si dumnezei auto-proclamati, sunt niste impostori, ahtiati dupa bani, femei si putere. Acolo unde cunoasterea se vinde pe bani, nu poate fi vorba de cunoastere autentica.
Omului nu i se poate vinde ceea ce are deja sadit in interiorul sau de divin: instrumentul evolutiei, al cunoasterii, premisele ascensiunii spirituale… Totul este deja in fiinta umana de la nastere – exista doar niste dimensiuni care trebuie accesate. Un guru autentic il ajuta si il ghideaza pe cautator pentru accesarea acestei cunoasteri.
Nu poate fi vorba de cai impotriva firii si a legilor morale, precum ritualurile obscene si insultatoare pentru demnitatea umana.
Moise, Lao Tse, Confucius, Socrate, Profetul Mohamed, Zarathustra, Raja Janaka – ca sa aducem in discutie doar cateva repere cu care cultura occidentala a venit deja in contact – reprezinta intruchipari ale Principiului de Guru autentic/Maestru Primordial, care au ghidat omenirea pe calea evolutiei, prin invataturile lor.
Delimitarea fara echivoc dintre “gurul mioritic” Bivolaru, cu predicile lui mustind de lubricitate, si invatatura adevaratilor maestri spirituali este mai mult decat evidenta pentru persoanele cu un elementar bun simt, chiar daca nu sunt practicante yoga.