Sari direct la conținut

Doi tatuci pentru Autostrada „Transilvania”

Romania Libera - Editia de Transilvania-Banat

Deputatul PNL de Bihor Cornel Popa a raspuns, ieri, acuzelor liderului clujean al PSD, Ioan Rus, care a spus despre liberal ca este un „mincinos”, referindu-se la faptul ca acesta si-a asumat paternitatea autostrazii „Transilvania”. „Un anumit arogant de pe la Cluj, un tanar imburghezit a tinut sa ne dea o lectie dupa Congresul National al PNL, cu indicatiile de rigoare.

Fost ministru, domnul Rus a tinut sa ne felicite de Anul Nou, facandu-ne mincinosi”, cu aceste cuvinte si-a inceput Popa conferinta de presa, vizibil iritat de acuzatiile venite din partea liderului PSD.

Lobby pentru autostrada

Parlamentarul bihorean a tinut sa precizeze ca in perioada 2001 – 2004 s-a indentificat in lupta pentru autostrada „Transilvania”. „Am sa-i readuc aminte (lui Rus) care a fost momentul zero al acestui proiect. Ii voi spune sovieticului ca primul demers a fost facut in 25 ianuarie 2001, dupa o intalnire in Ungaria cu reprezentantii transportatorilor din Europa.

Dupa aceasta intalnire l-am intrebat pe ministrul Transporturilor de atunci, Miron Mitrea, ce gandeste despre o asemenea infrastructura de transport. Raspunsul a fost ca prioritatea ministerului este autostrada Nadlac – Bucuresti – Constanta. Dupa acest moment am avut initiativa constituirii unui grup de lobby, in urma discutiei cu deputatul Ferencz de Satu Mare”, a afirmat Popa.

Liberalul a adaugat ca in 23 iunie 2001 a avut loc, in Sala Mare a Primariei Oradea, o intalnire la care au participat 17 depuati din Ardeal si 12 din Ungaria, presedinti si vicepresedinti de consilii judetene din Ardeal si tara vecina, precum si reprezentanti ai Asociatiei Drumurilor Nationale, din Romania si Ungaria.

„Ministrul Mitrea nu a considerat proiectul viabil si prin urmare nu a venit. Mi-am exprimat, inainte de aceasta intalnire, ingrijorarea cu privire la succesul ei, pentru ca era inainte de ziua lui Adrian Nastase, seful arogantului de la Cluj. Ii amintesc micutului tar ca din partea cealalta a granitei au fost 12 deputati”, a mai spus deputatul.

„Electoratul stie cine este initiatorul proiectului”

Totodata, Popa a mentionat ca atunci a fost semnata o declaratie politica de sustinere a acestui proiect, care a fost ulterior citita in Parlament si trimisa premierilor din Romania si Ungaria. Un alt demers important, in opinia liberalului, a constituit-o si intalnirea dintre Nastase si primul ministru din tara vecina, de la Satu Mare, care a fost hotaratoare pentru soarta autostrazii.

Popa a amintit si de opozitia pe care a avut-o de infruntat, din partea PSD, in aceea perioada, atunci cand venea vorba de autostrada. „Cred ca fiecare dintre cei care au dus greul in acest lobby meritau un pic de respect din partea lui Rus. Daca nu este in stare sa-l dea, noi il intelegem”, a precizat deputatul liberal.

De mentionat ca Popa a fost sustinut, ieri, de colegul sau, deputalul PNL Valeriu Boeriu, care a subliniat faptul ca electoratul stie cine este initiatorul proiectului. „Eu cred ca Rus s-a gandit ca nu are niciun proiect de anvergura, iar atunci sa nu aiba nici Popa. Am ajuns ca hotul sa strige hotii.

Mai ramane ca Geoana sa ne faca prosti, Nastase – aroganti, Vanghelie – analfabeti si Boc populisti”, a mai spus Valeriu Boeriu.

Ioan Rus a declarat, marti, la Cluj, ca proaspatul vicepresedinte al PNL, deputatul Popa, este un „mincinos” si un „colportor. El a adaugat ca in perioada in care a facut parte din Guvernul Nastase, a fost unul dintre cei mai ferventi sustinatori ai proiectului autostrazii „Transilvania”.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro