Sari direct la conținut

Doua asociatii de service-uri auto acuza intarzieri uriase la plata despagubirilor din partea Euroins si spun ca nu mai primesc in reparatii masini asigurate de aceasta companie

HotNews.ro
Protest ASSAI in februarie 2010, Foto: AGERPRES
Protest ASSAI in februarie 2010, Foto: AGERPRES

Doua asociatii care reprezinta service-uri auto indepedente dar si ale reprezentantelor Dacia, Renault si Nissan au dat luni comunicate de presa in care avertizeaza asupra unor intarzieri uriase la plata daunelor din partea asiguratorului Euroins Romania si sustin ca majoritatea service-urilor nu mai primesc in reparatii masini asigurate la aceasta companie. Cristian Muntean, directorul ASSAI, asociatie a service-urilor auto independente care a mai protestat si in anii anteriori cu privire la aceste probleme, a precizat pentru HotNews.ro ca potrivit estimarilor sale este vorba de peste 1,6 milioane de euro plati intarziate din partea Euroins catre service-urile pe care le reprezinta.

  • „In acest moment, cu mare greutate un asigurat/pagubit Euroins din Romania va putea gasi un service auto care sa ii accepte efectuarea reparatiilor in baza unei polite de asigurare emisa de catre aceasta societate. Majoritatea conventiilor de colaborare in vigoare, incheiate intre service-uri auto si EUROINS in prezent nu isi mai produc efectele, aceasta societate de asigurari inregistrand intarzieri uriase la plata catre service-urile auto partenere, iar clientul asigurat/pagubit va fi nevoit sa isi achite reparatia din propriul buzunar” a declarat luni Cristian Muntean, Director ASSAI, intr-un comunicat transmis presei.

Aceasta asociatie nu este la prima actiune de protest imoptriva intarzierilor la plata reparatiilor din partea asiguratorilor. In 2011, ASSAI a avut nu mai putin de doua proteste impotriva ASTRA si a Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor privind problemelor dintre asiguratori si service-uri auto. Asociatia nu-si prezinta membrii, iar in luna mai 2011 Muntean declara pentru HotNews.ro ca asociatia ar reprezenta circa 300 de service-uri auto independente.

Cele doua asociatii reclama plati intarziate in valoare de aproape doua milioane euro din partea Euroins

Contactat luni de catre HotNews.ro in legatura cu acuzele aduse Euroins, Cristian Muntean a declarat ca numarul membrilor s-ar fi redus la 185 de service-uri auto – ‘o mare parte s-au inchis, iar altele au renuntat sa mai fie membri in asociatia noastra pentru ca nu doreau sa-si strice relatia cu un anumit asigurator’.

Despre ce intarzieri uriase la plata reparatiilor vorbim?

  • „Din estimarile pe care le am este vorba de peste 1,6 milioane de euro – plati intarziate catre service-uri, unele fiind si de anul trecut”, a precizat Cristian Muntean.

„In situatia in care EUROINS nu va intelege in cel mai scurt timp sa isi onoreze restantele de plata catre unitatile service, obligatii asumate prin contract de colaborare cu acestea, luam in calcul declansarea unei actiuni de protest in fata sediului central al EUROINS din Bucuresti”, se mai arata in comunicatul ASSAI.

Tot luni, o alta asociatie a transmis presei un comunicat similar. Este vorba de ACODAREN – o asociatie de concesionari auto, infiintata in anul 2006 si care ar reprezenta peste 60 de service-uri auto ale reprezentantelor Dacia, Renault si Nissan.

  • Neplata facturilor de reparatie de catre EUROINS, ajunsa la valori greu de suportat, a facut ca service-urile membre ale Acodaren sa suspende derularea conventiilor de decontare directa, clientii trebuind sa se indrepte personal catre societatea de asigurari pentru recuperarea sumei, ceea ce le creeaza un real disconfort si generaza o risipa de timp, lucruri de care ar fi scutiti daca EUROINS ar achita facturile catre service-uri”, se arata in comunicatul ACODAREN transmis catre HotNews.ro.

Contactat de HotNews.ro, Marius Ghiban, directorul ACODAREN a spus ca „este vorba de plati intarziate care depasesc 100.000 de euro. Nu pot sa va dau o valoare exacta”.

Conform informatiilor din comunicat, „ACODAREN este prima asociatie de concesionari auto infiintata in Romania si reprezinta peste saizeci de afaceri Dacia, Renault si Nissan din intreaga tara. In prezent, membrii asociatiei au incheiate parteneriate cu cei mai importanti jucatori din piata asigurarilor, Allianz-Tiriac, Groupama si Omniasig. Scopul acestor parteneriate este facilitarea celor mai bune servicii pentru clienti: puncte de constatare a daunelor in concesiune, decontare directa si vanzarea de polite RCA si CASCO”.

  • HotNews.ro a cerut catre Euroins si CSA niste explicatii legate de acuzele formulate luni de cele doua asociatii si vom publica aceste raspunsuri imediat ce le vom primi.

Euroins sustine ca a platit daune in valoare de peste 140,5 milioane lei in primele sase luni din 2012

De notat ca in luna august din acest an, Euroins a anuntat ca a platit peste 26.000 de dosare de dauna in valoare de 140,5 milioane lei in primele sase luni din 2012, in comparatie cu cele 17.462 de dosare platite anul trecut, in aceeasi perioada, in valoare de 81,6 milioane lei.

De asemenea, amintim ca in luna iunie din acest an, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a sanctionat directori din conducerile a cinci companii de asigurari, care s-ar fi facut vinovati de intarzieri la plata despagubirilor catre asigurati, peste termenele legale.

Astfel, Bogdan Alexander Adamescu presedinte directorat Astra Asigurari (amenda 30.000 de lei), Bucsa Iulius Alin, director general al Euroins Romania (10.000 de lei), Stamov Bozhidar Stoyanov, director directia daune in Euroins Romania (10.000 lei), Mariana Diaconescu, presedinte directorat Asirom VIG (10.000 lei), Ovidiu Vadean, director directia daune din Asirom VIG (10.000 lei), Mihail Tecau, presedinte directorat Omniasig si Eugen Stoica, director directia Daune in Omniasig, amendati cu cate 5.000 lei pentru situatia inregistrata la fosta BCR Asigurari VIG. De asemenea, Dumitru Dobrota, sef Departament Daune la Carpatica Asig a fost sanctionat cu avertisment scris.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro