Sari direct la conținut

Doua contracte de aproape 200 de milioane de euro pentru constructia a doua loturi din autostrada A10 Sebes – Turda, semnate joi

HotNews.ro
A10 Sebes - Turda (pe loturi), Foto: Hotnews
A10 Sebes - Turda (pe loturi), Foto: Hotnews

Doua contracte in valoare totala de aproape 200 de milioane de euro pentru constructia loturilor 3 si 4 de pe autostrada Sebes – Turda au fost semnate joi, la aproape patru luni de la anuntarea initiala a castigatorilor licitatiei, informeaza Compania Nationala de Autostrazi (CNADNR). Cele doua loturi au termen de finalziare in 22 de luni de acum incolo, adica in februarie 2016.

  • Cele doua loturi sunt cele colorate cu visiniu si portocaliu deschis pe fotografia alaturata (de la Aiud pana la Turda)

Cele doua tronsoane pentru care s-au semnat contractele joi fac parte din loturile de autostrazi in pericol de a nu mai primi finantarea europeana nerambursabila daca nu vor fi terminate pana in 31 decembrie 2015.

Detalii despre acest aspect, ptueti citi aici: De ce risca Romania sa piarda peste 1,7 miliarde de euro bani europeni si chiar sa-i plateasca din propriul buzunar daca nu termina la timp autostrazile si modernizarile de cale ferata

Contractele semnate joi:

  • Pentru lotul 3 al autostrazii Sebes – Turda, CNADNR a semnat contract cu asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA pentru circa 421 milioane de lei fara TVA.
  • Pentru lotul 4 al autostrazii Sebes – Turda, CNADNR a semnat contract cu asocierea SC Porr Construct SRL – Porr Bau BmbH pentru circa 470 de milioane de lei fara TVA.

Pentru ambele loturi finantarea este asigurata din Fonduri Europene (85%) si fonduri de la Bugetul de Stat (Guvernul Romaniei -15%). Durata de executie a lucrarilor este de 22 de luni din care: 4 luni – proiectare, 18 luni – executie lucrari si 48 de luni perioada de garantie.

Semnarea contarctelor vine la aproape patru luni de la anuntarea castigatorilor licitatiei pentru toate cele patru loturi ale autostrazii A10 Sebes – Turda. Intarzierea se datoreaza contestatiilor depuse de celelalte firme participante la licitatii, contestatii care au ajuns sa fie judecate in instanta dupa ce au trecut de CNSC.

Pentru loturile 1 si 2, problemele legate de cu contestatii nu s-au terminat inca.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro