Sari direct la conținut

Două mari capitale europene vor avea tren direct după nouă ani de pauză

HotNews.ro
Tren austriac Nightjet, Foto: IMAGO / imago stock&people / Profimedia
Tren austriac Nightjet, Foto: IMAGO / imago stock&people / Profimedia

Deși pare greu de crezut, sunt nouă ani de când nu există tren direct între Paris și Berlin, dar această lipsă va fi „reparată” prin lansarea în decembrie a unui tren de noapte ce va fi operat de austriecii de la OBB care au lansat multe trenuri de noapte pe distanțe lungi în ultimii ani.

Trenul de noapte Nightjet Paris – Berlin al OBB va opri la Strasbourg, Mannheim, Erfurt și Halle, va pleca de la Paris cu 12 vagoane, iar la Mannheim vor fi detașate șase vagoane pentru Viena, iar șase vor ajunge la Berlin. În 2022, tot OBB a lansat și trenul direct Paris – Viena.

Din 2014 nu mai există tren direct Paris – Berlin, dar când exista făcea cam 11-12 ore, fiindcă este tren de noapte, nu de mare viteză și rula cu viteze medii de 80-90 km/h.

De la finalul lui 2024 va exista și legătură de mare viteză între cele două capitale, dar trenul nu va trece prin Strasbourg și NU va fi operat de OBB, ci se poartă negocieri între SNCF și Deutsche Bahn.

Noul tren de noapte Paris – Berlin va avea la început trei curse săptămânale și va circula zilnic din octombrie 2024.

În prezent, cine vrea să circule cu trenul de la Paris la Berlin trebuie să facă între una și trei schimbări, în funcție de traseul ales și călătoria durează cam sub nouă ore, dar costă între 110 euro și peste 200 de euro.

Trenurile austriece Nighjet sunt foarte populare, existând toate tipurile de vagoane, de la cele cu scaune obișnuite, de clasa a 2-a, până la cabine de lux unde poți călători singur și ai chiuvetă, WC și duș în cabină.

De la Paris la Viena, călătorie de peste 1.000 km, cel mai ieftin bilet costă 30 de euro, iar la cabină de lux cel mai scump bilet este 370 de euro.

Surse: AFP, Guardian, Le Monde

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro