Sari direct la conținut

Drulă: „Grindeanu anulează încă o licitație pe Autostrada Transilvania. Este al doilea tronson blocat pe A3”

HotNews.ro
Viaductul nefinalizat de Bechtel de la Suplacu de Barcau, Foto: Captura YouTube
Viaductul nefinalizat de Bechtel de la Suplacu de Barcau, Foto: Captura YouTube

„Grindeanu anulează încă o licitație pe A3”, acuză președintele USR, Cătălin Drulă, făcând referire la un tronson de 26 de km de autostradă între Suplacu de Barcău și Chiribiș.

„Este al doilea tronson blocat de Sorin Grindeanu pe autostrada A3, după ce în primăvară reziliase și lotul vecin Chiribiș – Biharia și pe care nu a fost în stare să îl reliciteze nici până azi”, susține deputatul USR; fost ministru al Transporturilor timp de opt luni în cabinetul Cîțu.

„La aproape 20 de ani de la startul lucrărilor de către Bechtel, contorizăm a 4-a reziliere sau anulare de licitație pe sectorul Suplacu de Barcău – Chiribiș, cel mai probabil o situație unică la nivel mondial. Anul trecut, în mandatul meu, a fost anunțat câștigătorul acestei licitații, iar în februarie 2022 s-au finalizat contestațiile. Ar fi trebuit să fie desemnat câștigătorul final și să se semneze contractul. Însă un asemenea scenariu a fost de neimaginat pentru Sorin Grindeanu”, susține Drulă.

„Proiectul a fost abandonat în 2013 de PSD – Dan Șova la un stadiu de finalizare de 50%. De atunci, scheletele de fier-beton nefinalizate au rămas o mărturie vie a incompetenței și nepăsării PSD. Tot aici zace nefolosit și vestitul viaduct de 1,8km de la Suplacu de Barcău peste lacul de acumulare cu același nume, un ”muzeu” în aer liber ce a costat zeci de milioane de euro”, spune președintele USR.

Autostrada A3 Suplacu de Barcău – Chiribiș, tronsonul abandonat de Bechtel

Licitația pentru acest tronson a fost lansată încă din 2019, iar în martie 2021 au fost depuse patru oferte, după care a urmat o perioadă de contestații.

Obiectul contractului constă în proiectarea și execuția lucrărilor pentru 26,35 km de autostradă.

Valoarea estimată a contractului este de 503.687.042,75 lei fără TVA, iar durata contractului este de 24 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor.

Obiectul contractului prevede construirea mai multor lucrări de artă, dintre care 3 viaducte, 8 pasaje și 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m – Pod peste lac de acumulare la km 6+655.60, acel viaduct început, dar nefinalizat de către Bechtel.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro