Sari direct la conținut

Drum de mare viteză București – Alexandria: Cine va realiza studiul de fezabilitate pentru circa 3,2 milioane de euro / Va fi Drum Expres sau Autostradă?

HotNews.ro
Drum Expres Bucuresti - Alexandria, Foto: MT
Drum Expres Bucuresti - Alexandria, Foto: MT

Studiul de fezabilitate pentru proiectul unui drum de mare viteză de la București la Alexandria va fi realizat pentru circa 16 milioane de euro într-un termen de 17 luni, a anunțat Compania de Drumuri care a stabilit un câștigător la licitația lansată încă de primăvara trecută.

Câștigătorul licitației este Asocierea DP CONSULT SA (Lider) – SC EXPLAN SRL (Asociat 1) – SCA TEAHA&FUZESI (Asociat 2), cu preţul de 16.122.360,10 lei fără TVA.

Durata contractului este de 17 luni de la data de începere a contractului.

În cadrul contractului se vor presta și elabora următoarele servicii, respectiv următoarele documente:

• Elaborarea Studiului de Fezabilitate;

• Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru susținerea Aplicației de Finanțare;

• Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru procedura de atribuire a contractelor de proiectare și execuție a lucrărilor, după caz.

Licitația a fost lansată încă din mai 2021, sub mandatul lui Cătălin Drulă la Transporturi și a Marianei Ioniță la CNAIR, iar șase asocieri de firme au depus oferte tocmai din luna august. CNAIR a anunțat câștigătorul abia acum.

București – Alexandria – Drum Expres sau Autostradă?

În cadrul desfășurării contractului, în funcție de studiul de trafic, se va determina dacă șoseaua de mare viteză va fi Drum expres sau autostradă.

„Fie că va fi autostradă, fie că va fi drum expres (variantă care va reieși din studiul de fezabilitate), acest proiect va avea marele avantaj că va elimina aglomerația și multe dintre accidentele care se produc acum pe DN6 – un drum care străbate numeroase comune, având valori ale traficului depășite”, spunea fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, atunci când a fost lansată licitația.

Potrivit acestuia, licitația a fost bazată pe un caiet de sarcini modern, care presupune realizarea unui proiect preliminar extrem de detaliat.

Conform Caietului de Sarcini consultat de HotNews.ro, Prestatorul va avea de realizat o analiză detaliată, pe baza rezultatelor furnizate în cadrul Studiului de Trafic și a criteriilor avute în vedere în cadrul analizei multicriteriale, din care să reiasă categoria drumului de mare viteză (Drum Expres sau Autostrada).

Altfel, caietul de sarcini propune ca profilul transversal proiectat să aibă caracteristicile tehnice ale unui drum de mare viteză cu 2×2 benzi de circulație, asigurând o lățime a părții carosabile de 2×7,00 m, zona mediană de 3,00 m și acostamente de 2×2,25 m din care 0, 75 m benzi de încadrare cu aceeași structura rutieră ca a benzilor de circulație și 1,50 m acostament consolidat la care se va adaugă la latimea de lucru a parapetelui.

Prestatorul va realiza un studiu de trafic ce va clarifica necesitatea prevederii de benzi suplimentare. Pe baza rezultatelor funizate în cadrul Studiul de Trafic, proiectantul va considera și analiza, încă din faza inițială de proiectare, dezvoltarea drumului de mare viteză cu 2×2 benzi de circulație în drum de mare viteză cu 2×3 benzi de circulație pe sens sau aducerea la profil de autostrada.

Harta orientativă a proiectului. Click pt mărire

CITEȘTE ȘI:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro