Sari direct la conținut

Drum Expres de 76 de km de la Găești (A1) la Ploiești (A3): A fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic

HotNews.ro
Drum Expres Gaesti - Ploiesti, Foto: Hotnews
Drum Expres Gaesti - Ploiesti, Foto: Hotnews

De la Găești la intersecția cu A1 București – Pitești și până la Ploiești în zona autostrăzii A3 va fi construit un drum expres de legătură de circa 76 de kilometri. Contractul pentru Studiul de Fezabilitate și pentru proiectul tehnic a fost semnat marți de către Compania de Drumuri pe circa 15,8 milioane de lei și are un termen de 20 de luni de implementare.

„Operatorul economic care va realiza prestarea serviciilor este Asocierea SEARCH CORPORATION SRL – MEGA MUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S. (MEGA ENGINEERING CONSULTING INC.). Valoarea contractului este de 15.863.176,64 Lei fără TVA”, anunță CNAIR.

Durata contractului este de 24 luni, din care:

  • 14 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate,
  • 6 luni pentru Proiectul Tehnic de Execuție și
  • 4 luni pentru servicii de asistență tehnică în pregătirea procedurilor de achiziție a contractului de lucrări și în obținerea finanțării europene.

„Proiectul pentru realizarea DX Găești-Ploiesti va pune în valoare zona și o va conecta la marile coridoare europene de transport – la Coridorul IV pan European reprezentat de Autostrada A1, iar spre Moldova la coridorul IX pan –european spre Buzău- Focșani, viitoarea autostradă A7. Totodată, acest drum expres va fi un punct de inflexiune pentru această zonă- va fi o variantă suport, mai scurtă, pentru traficul care vine din zona de sud, pe relația Craiova- Pitesti și care poate ocoli Bucureștiul în drum spre Moldova și Dobrogea de Nord”, a declarat marți ministrul Transporturilor Lucian Bode.

Licitația pentru Drumul Expres Găești – Ploiești a fost lansată în martie 2020, iar valoarea estimată era între 20 și 23 de milioane de lei.

Conform caietului de sarcini, profilul transversal al drumului va avea caracteristicile unui drum expres cu 2×2 benzi de circulație (3,5m/bandă), zonă mediană de 3 m și acostamente de 2×2,25m din care 0,75m benzi de încadrare cu aceeași structură rutieră ca a benzilor de circulație și 1,5m acostament consolidat.

În cadrul studiului de trafic proiectantul va considera și analiza, încă din faza inițială de proiectare, opțiunea de a dezvolta drumul expres cu 2×2 benzi de circulație în drum expres cu 2×3 benzi de circulație pe sens sau aducerea la profil de autostradă.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro