Sari direct la conținut

Drum expres de la Pașcani la Suceava și până la Siret: A fost semnat contractul de proiectare. Ar putea fi transformat proiectul în autostradă de la început?

HotNews.ro
A7 sau Drumul de Mare Viteza spre Moldova, Foto: Hotnews
A7 sau Drumul de Mare Viteza spre Moldova, Foto: Hotnews

Contractele de realizare a Studiilor de Fezabilitate și a Proiectelor Tehnice pentru circa 102 km de drum expres de la Pașcani la Suceava și de la Suceava la Siret au fost semnate luni. Noua șosea de mare viteză ar urma să vină în continuarea autostrăzii A7 pe coridorul 9 de la București-Ploiești-Buzău-Bacău-Pașcani, iar atât autoritățile locale, cât și cele de la Compania de Drumuri vorbesc de drumul expres Pașcani-Suceava-Siret ca de autostrada A7. În caietul de sarcini proiectantul are ca sarcină să studieze și posibilitatea realizării proiectului direct ca autostradă.

Compania de Drumuri și Autostrăzi (CNAIR) a semnat luni contractele pentru studiul de fezabilitate și proiect tehnic pentru tronsoanele de drum expres Pașcani – Suceava – Siret, două proiecte de aproape 102 km.

Operatorul economic care va realiza prestarea serviciilor este SEARCH CORPORATION SRL – EGIS ROMANIA S.A – EGIS INTERNATIONAL SAS, anunță CNAIR.

Drum Expres PAȘCANI– SUCEAVA

Valoarea contractului este de 11.721.430,96 Lei fără TVA.

Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.

Durata contractului este de 24 luni.

Lungimea estimată a traseului este de 61 km.

Drum Expres SUCEAVA – SIRET

Valoarea contractului este de 10.092.839,13 lei fără TVA.

Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.

Durata contractului este de 24 luni.

Lungimea estimată a traseului este de 41 km.

La ceremonia de semnare a contractelor ce a avut loc la Suceava, atât reprezentanții autorităților locale, cât mai ales conducerea CNAIR prin directorul general Mariana Ioniță au vorbit de proiect ca de „autostrada A7”, continuatoarea tronsoanelor A7 de la Pașcani la Ploiești care deja se află în proiectare.

Potrivit informațiilor din caietul de sarcini, profilul transversal al drumului va avea caracteristicile unui drum expres cu 2×2 benzi de circulație (3,5m/bandă), zonă mediană de 3m și acostamente de 2×2,25m din care 0,75m benzi de încadrare cu aceeași structură rutieră ca a benzilor de circulație și 1,5m acostament consolidat.

În cadrul studiului de trafic proiectantul va considera și analiza, încă din faza inițială de proiectare, opțiunea de a dezvolta drumul expres cu 2×2 benzi de circulație în drum expres cu 2×3 benzi de circulație pe sens sau aducerea la profil de autostradă.

Imaginea de ansamblu: o schiță rudimentară pentru întreg traseul A7/DX5 de la Ploiești până la Siret:

Vezi și:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro