Sari direct la conținut

După ce a salvat un autobuz Roman Diesel din '78, azi singurul funcțional din România, un muzician din București restaurează un altul, unic în lume

Autobuz Roman Diesel din 1978, Foto: Alexandru Constantinescu
Autobuz Roman Diesel din 1978, Foto: Alexandru Constantinescu

Muzicianul Alexandru Constantinescu este leaderul trupei „The Cabarets” și ține mult, foarte mult, la mașinile vechi. Dintre toți membrii Retromobil Club România, Alexandru colecționează doar autobuze și autocare.

Modelul de autobuz Roman Diesel 111 RD, fabricat în anul 1978, măsoară 11 metri lungime și atinge viteza maximă de 110 km/h. Are 43 de scaune și o capacitate maximă de transport de 70 de pasageri, iar de el se leagă viața celor care mergeau cu RATA înainte de 1989.

În garajul său, Alexandru Constantinescu are cinci autocare – două sunt Mercedes Irannational, un Roman Diesel, un Rocar Satelit, un autobuz scurt, care se află în plin proces de restaurare despre care crede că e ultimul rămas pe lume. Are 7-8 metri și au fost foarte puține exemplare realizate la Fabrica Rocar, fostă Autobuzul. Au fost gândite să fie 3 x 4 sau 4 x 4. Au fost făcute în principal pentru Armată, să poată intra cu ele pe teren accidentat, să urce pante, să treacă prin vaduri și să poată funcționa la -35 de grade.

Citește, pe B365.ro, cum Alexandru Constantinescu a salvat de dispariție autobuzul Roman Diesel, o palpabilă capsulă a timpului socialist, un dinozaur care a primit încă o viață.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro