Sari direct la conținut

e-Factura: Ce trebuie să știi despre atașamentele la facturi / Cum procedezi dacă nu ai reușit să descarci facturile cu sigiliul electronic al MF

HotNews.ro
ANAF, Foto: Hotnews
ANAF, Foto: Hotnews

Atașamentul este un element opțional în sistemul RO e-Factura, a declarat Doina Sandu, Consilier Superior, Biroul Elaborare Strategie și Informatizare, Unitatea de management a Informației, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), în cadrul unui eveniment organizat de EY România.

„Dacă se alege opțiunea de a transmite documentele justificative sau atașamentele la factură prin sistem, condiția este ca acestea să fie încorporate în structura de date a facturii electronice (XML n.r.)”, a spus ea.

Cu alte cuvinte, acele atașamente pot fi trimise și prin alte canale, având în vedere că sunt opționale.

Dacă nu am reușit să-mi descarc toate facturile emise sau primite cu sigiliul electronic al Ministerului Finanțelor în termenul de 60 de zile, ce fac?

Ea a explicat și ce se întâmplă în situația în care nu ai reușit să descarci toate facturile cu sigiliul electronic al Ministerului Finanțelor.

Doina Sandu a reamintit că facturile electronice sunt disponibile în sistem pentru descărcare timp de 60 de zile.

„Ulterior acestea sunt arhivate electronic pentru degrevarea sistemului operațional. Pot fi repostate în baza unei cereri conform procedurii de utilizare și funcționare a sistemului. Această solicitare poate fi transmisă prin formularul de contact”, a spus ea.

Cererea, spune ea, trebuie să conțină informații legate de indexul de încărcare dacă acestea sunt cunoscute, data emiterii facturii, denumirea emitentului, codul de indentificare fiscală a emitentului, denumirea primitorului și codul de identificare a primitorului.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro