Sari direct la conținut

e-Factura: Ministerul Finanțelor anunță „succesul” a 5 milioane de facturi expediate / Nu e clar dacă le-au numărat și pe cele dublate, triplate etc.

HotNews.ro
Marcel Bolos, Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Marcel Bolos, Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Ministerul Finanțelor a anunțat, joi, în contextul problemelor tehnice pe care le întâmpină contribuabilii că „în primele zile de funcționare, peste 5 milioane de facturi au fost expediate cu succes în sistemul e-Factura”.

Menționăm că există o eroare prin care o factură este încărcată chiar de zeci de ori. Este chiar și cazul Orange România. Unii clienți persoane juridice s-au plâns că au primit aceeași factură de zeci de ori.

Contactată de HotNews.ro, Orange a spus: „Am identificat anumite desincronizări și suntem în legătură cu autoritățile pentru a găsi soluții rapide de remediere”.

Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, spune că problema facturilor multiple va fi rezolvată.

„Luăm măsuri rapide atunci când apar aspecte cum este încărcarea repetată a facturilor, astfel că vom introduce un mecanism prin care sistemul e-Factura va anula automat facturile încărcate în mod repetat”, a spus el.

Precizăm că această problemă a facturilor multiple exista și anul trecut. Unii contribuabili primeau o factură chiar de mii de ori. Se știa de ea, nu a fost rezolvată și, în continuare, a fost lansat sistemul e-Factura.

Vezi și: Inițial, e-Factura nu a fost gândit ca un instrument de tortură la adresa antreprenorilor corecți / Ceva s-a schimbat în a doua jumătate din 2023

Problemele e-Factura: Nu e vina contribuabililor. Softurile de contabilitate indică o serie de erori importante / Ce arată lista

Boloș se laudă că un milion de facturi au fost trimise în ultimele 24 de ore ceea ce arată că funcționează. Tot în ultimele 24 de ore unii au primit facturi de zeci de ori

„Faptul că numai în ultimele 24 ore aproximativ un milion de facturi au fost transmise prin intermediul acestui sistem arată, fără îndoială, dovada concretă a funcționării sale”, a declarat Marcel Boloș.

  • “Sigur că implementarea e-Factura este un pas semnificativ către modernizarea sistemului nostru financiar. Înțelegem că această tranziție generează anumite provocări, dar suntem hotărâți să le depășim împreună cu mediul de afaceri și contribuabilii”.
  • „Trebuie să gândim constructiv: prin intermediul unor întâlniri tehnice săptămânale și a unei colaborări strânse cu reprezentanții platformelor de facturare, dorim să consolidăm un dialog eficient. Este nevoie să lucreze cu exemple concrete acolo unde reclamă diverse inadvertențe, pentru a îmbunătăți continuu sistemul e-Factura”
  • „N-aș vrea să uităm că măsura aceasta a venit în contextul în care datele Comisiei Europene arată 9 miliarde de euro pierderi de TVA din banii românilor, din care 40% din achiziții comunitare”.

Vezi și: A început calvarul antreprenorilor la e-Factura: diverse erori atât la emitere cât și la descărcare, facturi care apar de mai multe ori, chiar erori la logarea în SPV

În contextul multelor erori și probleme, Ministerul Finanțelor a invitat companiile care oferă servicii de contabilitate să colaboreze

Conform comunicatului instituției, în ceea ce privește “identificarea unor posibile îmbunătățiri care să asigure sinergia platformelor de facturare furnizate de companiile care oferă servicii de contabilitate cu sistemul e-Factura, experții instituției au invitat reprezentanții acestor companii să colaboreze pentru a optimiza soluțiile tehnice, astfel încât adaptarea la sistem să fie cât mai fluidă și eficientă”.

MF mai spune că decizia privind extinderea Sistemului național RO e-Factura la relația B2B a venit pentru a oferi condiții care să contribuie la creșterea gradului de colectare a impozitelor, taxelor și a TVA.

“Colectarea acestor date va permite autorităților fiscale să verifice coerența dintre TVA declarată și TVA datorată în timp util și în mod automat. O astfel de verificare automată va îmbunătăți semnificativ competențele analitice ale ANAF. În plus, introducerea facturării electronice obligatorii este un instrument pentru urmărirea în timp real a lanțurilor de fraudare în materie de TVA, permițând adoptarea de măsuri imediate pentru a identifica și pentru a stopa participarea persoanelor impozabile la astfel de activități frauduloase”, spune instituția.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro