Sari direct la conținut

Economie pe sanatate altora

Zi de Zi

Calitatea este intr-adevar proportionala cu pretul, din moment ce, conducerea Spitalului Clinic Judetean a primit numeroase sesizari cu privire la calitatea necorespunzatoare a materialelor sanitare achizitionate de minister. “Am primit sesizari de la SMURD, sectia de chirugie si de urologoie.

Toti reclama acelasi lucru, materiale sanitare de calitate prosta. Am inaintat aceste sesizari ministerului si asteptam, de doua saptamani un raspuns”, a declarat Florin Buicu, directorul administrativ al Spitalului Clinic de Urgenta Targu Mures.

Exemplele ilustrate de cadrele medicale si asistente include manusile sterile, care sunt cate doua pentru mana dreapta intr-un pachet sau, mai rau, taiate. In plus, stampila cu numarul manusii nu corespunde sau nu exista.

Bataie de joc pe spatele pacientilor

Tifonul este pus sub semnul intrebarii de majoritatea cadrelor sanitare, fiind descris ca “perdea”: “Adresele arata ca tifonul are o consistenta rara, neputand absoarbe necesitatile pe care le impune o plaga deschisa”, a precizat Florin Buicu.

O alta neregula semnalata este calitatea slaba a perfuziilor, din aceasta cauza fiind folosite cate 2-3 perfuzii o data, in loc de una. Alte probleme grave au fost sesizate de seful Clinii de Urologie, prof dr. Radu Boja: “Nu am primit inca instalatia de filtrare si sterilizare a apei.

Aceasta este vitala pentru sectia noastra, deoarece avem nevoie de apa sterila la toate operatiile pe care le efectuam. Alta problema este cea cu sondele de urina, care ar trebui sa adune lichidul. Pentru ca sunt prost lipite, lichidul se scurge pe langa”.

Problemele au fost sesizate si de asistenta-sef a clinicii, Lacrima Patrascu. Aceasta marturiseste ca suna din doua in doua zile la departamentul de aprovizionare al Spitalului: “Asteptam sa vina toate materialele pe care le-am solicitat. Am anuntat directia de problemele pe care le avem.

De exemplu, asteptam seringi, ace si perfuzii, pentru ca am primit o cantitate insuficienta. Ştim ca sunt probleme la nivelul intregului spital, dar avem noroc ca au mai ramas de anul trecut”.

Firmele refuza dialogul

Contactati telefonic, reprezentantii firmelelor aflate in discutie au dat raspunsuri evazive. Raluca Brisca de la Farmacom Italia, firma care a castigat licitatia nationala la capitolul truse de perfuzat, a declarat: “Nu poate fi vorba de asa ceva.

Exista o cerere foarte mare pe piata si, de aceea, onorarea comenzilor mai intarzie. Nu am auzit de acele memorii depuse la Minister.”

Reprezentantii fimei Pansiprod ne-au indrumat catre administratorul firmei, Dumitru Marian, care, la randul sau ne-a recomndat sa-l contactam pe “domnul Miron”. Acesta nu a raspuns la telefon in decursul zilei de ieri.

Pana cand ministerul se va autosesiza si pana ce reprezentantii firmelor vor reusi, macar, sa isi respecte termenul de aprovizionare, bolnavii asteapta.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro