Editia spaniola a cotidianului gratuit Metro a fost inchisa
Grupul Metro International si-a intrerupt operatiunile in Spania, unde ziarul gratuit Metro, distribuit in sapte orase, a aparut pentru ultima data joi, informeaza The Guardian. Metro International, pe care The Guardian il prezinta drept cel de-al treilea mare editor de ziare din lume, a afirmat ca a luat aceasta decizie din cauza pierderilor „nesustenabile”.
Editia spaniola a cotidianului gratuit Metro a fost lansata in 2001, ziarul devenind profitabil dupa trei ani, potrivit The Guardian, care precizeaza ca in ultima perioada aceasta editie a fost afectata de scaderea publicitatii si cresterea concurentei.
Sursa citata scrie ca, potrivit unui comunicat al companiei, „pe parcursul anului 2008 au fost analizate mai multe oportunitati de fuziune, insa dimensiunea pierderilor totale de pe piata ziarelor gratuite din Spania a facut ca identificarea unei alternative care sa imbunatateasca pe viitor performanta financiara a Metro Spania sa fie extrem de dificila”.
Metro apare in peste 150 de orase din 22 de tari si sustine ca are o audienta totala de peste 22 de milioane de cititori pe zi, conform The Guardian.