Efectele crizei: New York Times vinde, in premiera, publicitate pe prima pagina
Publicatia New York Times a inceput sa vanda, in premiera, spatiu publicitar pe prima pagina, pentru a diminua efectele crizei economice, noteaza presa internationala. Primul ad de presa a aparut in editia de luni a ziarului si apartine grupului media CBS. In pofida celor 3 milioane de cititori pe care ii atrage zilnic, publicatia a inregistrat o scadere cu 55 de procente a cotei de piata, in 2008.
“Ca ultima concesie in fata celei mai mari scaderi a veniturilor de la Marea Depresie, ‘The New York Times’ a inceput să vanda spatiu publicitar pe prima pagina”, noteaza chiar NYT. Ad-ul de presa va ocupa spatiul a sase coloane, in jumatatea de jos a primei pagini.
In trecut, cotidianul a publicat ocazional reclame pe prima pagina sub forma a 2,3 linii de text in josul paginii. Insa, niciodata pana acum nu a alocat spatii publicitare pe prima pagina, fapt considerat de traditionalisti „o incursiune comerciala in cel mai important spatiu de stiri al ziarului”.
Aceasta miscare aduce publicatia in rand cu restul ziarelor americane care au cedat impertivelor comerciale dictate de criza economica, rupand astfel traditia unui continut strict editorial pe prima pagina, informeaza The Guardian.
Un exemplu in acest sens este publicatia Wall Street Journal care a inceput sa vanda reclame pe prima pagina, inca din 2006.
Potrivit The Guardian, NYT a suferit, la fel ca toate celelalte publicatii, un declin abrupt al veniturilor din publicitate, pe fondul crizei. Desi se poate lauda cu 3 milioane de cititori pe zi, publicatia a inregistrat o scadere a cotei de piata cu 55%, in 2008.