Sari direct la conținut

Efectul crizei – creste cota de piata a masinilor cu un pret peste medie

Businessday.ro

In 2010 au fost inmatriculate putin peste 4.000 de masini BMW, Audi si Mercedes, numar relativ egal cu cel din 2009, insa cu 54% sub nivelul din 2007, an in care piata auto atingea nivelul maxim. La o prima vedere scaderea este dramatica, insa in aceeasi perioada piata totala a scazut cu 70%, astfel incat cota de piata a acestor trei marci a crescut semnificativ pe parcursul anilor de criza.

In 2007, BMW, Audi si Mercedes inmatriculau 9.000 de masini, respectiv 2,9% din numarul total al inmatricularilor. In 2010, cota de piata a crescut la 4,4%, iar daca programul rabla nu ar fi existat, cota de piata ar fi urcat probabil la 6-7%. Vezi grafic.

In mod curios, cererea pentru masini scumpe a scazut mai putin decat cea pentru masini „populare”, ceea ce inseamna ca pe acest segment de cerere, criza a produs mai putine efecte negative.

Pe de alta parte, desi programul rabla a oferit posibilitatea obtinerii unor discounturi semnificative, de pana la 20% din pretul standard, inmatricularile Dacia au scazut cu 15%.

La nivel european, cota de piata cumulata a BMW, Audi si Mercedes este de 13,2%.

Citeste si comenteaza pe Businessday.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro