Efectul crizei – creste cota de piata a masinilor cu un pret peste medie
In 2010 au fost inmatriculate putin peste 4.000 de masini BMW, Audi si Mercedes, numar relativ egal cu cel din 2009, insa cu 54% sub nivelul din 2007, an in care piata auto atingea nivelul maxim. La o prima vedere scaderea este dramatica, insa in aceeasi perioada piata totala a scazut cu 70%, astfel incat cota de piata a acestor trei marci a crescut semnificativ pe parcursul anilor de criza.
In 2007, BMW, Audi si Mercedes inmatriculau 9.000 de masini, respectiv 2,9% din numarul total al inmatricularilor. In 2010, cota de piata a crescut la 4,4%, iar daca programul rabla nu ar fi existat, cota de piata ar fi urcat probabil la 6-7%. Vezi grafic.
In mod curios, cererea pentru masini scumpe a scazut mai putin decat cea pentru masini „populare”, ceea ce inseamna ca pe acest segment de cerere, criza a produs mai putine efecte negative.
Pe de alta parte, desi programul rabla a oferit posibilitatea obtinerii unor discounturi semnificative, de pana la 20% din pretul standard, inmatricularile Dacia au scazut cu 15%.
La nivel european, cota de piata cumulata a BMW, Audi si Mercedes este de 13,2%.
Citeste si comenteaza pe Businessday.ro.