Electrolux revine pe crestere in trimestrul al doilea, raportand afaceri de 41 mil. euro
In trimestrul doi compania a inregistrat o crestere de 14% a cifrei de afaceri, pana la 41 mil. euro, recuperand astfel scaderea de 3% raportata in primele trei luni, cand afacerile inregistrate erau de 32,6 milioane de euro.
„Cred ca ritmul de crestere al primului semestru se va pastra pana la sfarsitul anului, in urma investitiilor realizate.
Rezultatele financiare anuntate de Electrolux Romania sunt in concordanta cu obiectivele stabilite la nivelul grupului pentru anul in curs”, a declarat pentru ZF Carmen Georgescu, director de marketing al Electrolux.
In cazul in care compania mentine ritmul de crestere al vanzarilor pe intreg parcursul anului afacerile grupului suedez ar putea ajunge la aproximativ 156 de milioane de euro in 2007.
In exercitiul financiar precedent compania a inregistrat prima scadere a afacerilor, de aproape 7%, pana la 141 de milioane de euro.
Incetinirea afacerilor a fost corelata de reprezentantii Electrolux cu tendinta generala a pietei de electronice si electrocasnice, care scazut in urma boom-ului adus de creditele de consum acordate in perioada 2003-2004.
Acelasi fenomen a fost observat, potrivit Electrolux, si in alte piete, precum cea din Ungaria, unde grupul detine facilitati de productie de frigidere si aspiratoare.
„Boom-ul pe care l-am inregistrat in 2003-2004 pe piata electrocasnicelor a avut loc mult mai devreme pe piata ungara, ceea ce inseamna ca avem o intarziere de aproximativ doi ani”, a spus Georgescu.
Bugetul de investitii al companiei pentru primele sase luni a insumat fonduri de 900.000 de euro care au fost directionate catre introducerea si dezvoltarea de tehnologii noi si reorganizarea sistemului de management, in principal prin introducerea programului EMS (Electrolux Manufacturing Systems).
Un articol de Alexandru Anghel