Elena Udrea: Anuntul de licitatie pentru brandul de tara va fi lansat luni
Elena Udrea, ministrul turismului, a anuntat ca luni va fi lansat anuntul privind licitatia pentru brandul turistic de tara. Finantarea proiectului va fi facuta din fonduri europene, fiind necesare aproximativ 75 milioane de euro. Ministrul Turismului intentioneaza ca proiectul „Brandul turistic al Romaniei” sa fie pus in aplicare in aproximativ sase luni de la semnarea contractului cu cel care va castiga licitatia.
Prezenta la deschiderii Targului National de Turism, Elena Udrea a mai declarat ca cea mai mare problema a turismului romanesc consta in preturile prea ridicate pe care le practica societatile. Totusi, cei care se grabesc sa faca rezervari din timp, pot beneficia de unele reduceri.
Printr-un program numit „Inscrieri timpurii”, se ofera o reducere in medie de 30% la rezervarile care se fac pana pe 30 martie. In functie de hoteluri, dar si de colaborarea cu agentiile de turism, reducerile pot fi si de pana la 50%. Rezervarile se fac uninominal, biletele nu sunt transmisibile, iar turistul poate achita contravaloarea chiar si in rate pana la sfarsitul lunii martie. Rezervarile se pot face pana la sfarsitul anului.
Udrea a mai anuntat ca incepand de saptamana viitoare, Ministerul Turismului ar putea sa transmita autoritatilor locale bani pentru proiectele ce vizeaza infrastructura de turism. Aproximativ 80% din bugetul ministerului au ca destinatie finantarea unor proiecte ale autoritatilor locale pentru dezvoltarea turismului, in special cel balnear.
Parteneriatele public-private, greu de realizat
Nicu Radulescu, presedintele organizatiei Patronale a Turismului Balnear, a declarat ca operatorii sunt interesati sa incheie parteneriate cu autoritatile locale in vederea realizarii unor investitii in statiunile balneare. „Vom face investitii pe structuri de trei si patru stele pentru atragerea de tineri si a oamenilor de afaceri”, a spus Radulescu.
Potrivit acestuia, pana acum turismul balnear nu a prezentat interes, dovada stand si faptul ca nu exista nici macar o singura agentie specializata pe acest segment. Astfel, multe din statiuni au ajuns in paragina. Operatorii mai incearca si crearea de parteneriate public – private privind atragerea de fonduri structurale pentru dezvoltarea statiunilor balneare. Insa, aici sunt intampinate o serie de probleme, in special legate de legislatie.
„Din pacate, nu sunt foarte clar definite parteneriatele public-private. Autoritatile trebuie sa intervina pentru a sprijini crearea de astfel de parteneriate”, a precizat Radulescu. In plus, autoritatile locale sunt reticente.