Elena Udrea: Atuul nostru pentru turismul balnear in Bucuresti? Ospitalitatea si proprietatile deosebite ale apei termale
Elena Udrea a enumerat, intr-un interviu acordat RFI, pe ce se bazeaza atunci cand spune ca turistii straini ar putea prefera sa faca tratament balnear in Bucuresti si nu la Budapesta sau Karlovy Vary: suntem mai primitori decat altii iar apele termale din jurul Bucurestiului au proprietati rare.
Rep : De ce ar veni turistii doritori de tratament balnear in Bucuresti si nu la Budapesta sau Karlovy Vary ? Care ar fi avantajele Bucurestiului ?
Elena Udrea: Cred ca este foarte important cum stim sa vindem un produs turistic, o destinatie turistica si Romania a avut o politica de dezinteres fata de promovarea destinatiilor turistice romanesti. In Bucuresti in primul rand cred ca ar fi interesant prin comparatie sa aleaga turistii straini sa vina in vacanta pentru ca eu zic ca noi, romanii suntem mai primitori decat alte popoare.
Turistii straini sunt in general interesati, impresionati de ceea ce este specific Romaniei ca destinatie turistica si anume partea aceasta culturala, de traditii sau unicitatea Deltei Dunarii, faptul ca in Romania se poate face turism de observare a mamiferelor mari din Carpati, de turismul de aventura.
Elena Udrea
Apoi cred ca proprietatile apelor termale care sunt descoperite in jurul Bucurestiului, din studiile care au fost facute inteleg ca proprietatile sunt destul de rare, pornind de la temperatura precum si cele care tin de tratamentele care se pot realiza cu aceste ape. Imi este aproape ciuda sa vad ca alte tari isi promoveaza acest tip de turism fara sa aiba resursele de turism balnear pe care Romania le are, in conditiile in care noi totusi avem o treime din izvoarele cu apa termala din Europa. Dar dupa ’89 dezinteresul a fost atat de mare in a promova aceasta ramura a turismului, incat astazi suntem aproape necunoscuti pe piata.
Rep : Interes exista, bani sa spunem ca s-ar putea gasi, infrastructura ar putea fi pusa la punct, totusi cum ramane cu mentalitatea angajatului din turismul romanesc? In Turcia sau Grecia, chelnerii, receptionerii iti zambesc amabil, iar in Romania aproape ca te fac sa plangi. In cat timp si cum poate fi schimbat acest lucru?
Elena Udrea: Din pacate, forta de munca profesionista, calificata a plecat in afara, lucreaza in afara tarii, iar in Romania de cele mai multe ori se foloseste forta de munca necalificata si pentru ca nu exista o continuitate in procesul muncii, nu exista o siguranta a angajatului ca ramane si peste sezon angajat in acest domeniu al turismului. De exemplu, cei care lucreaza vara pe litoral, doua luni au de munca, zece luni trebuie sa-si caute altceva si atunci este foarte greu sa tii forta de munca calificata in tara.
De aceea noi ne-am propus si am solicitat suport, asistenta tehnica si din partea Spaniei si din partea Germaniei si ni s-a oferit cu placere in baza parteneriatelor pe care le-am stabilit in formare profesionala, iar noi ar trebui in Romania sa gasim cadrul legislativ prin care sa putem asigura continuitatea fortei de munca calificate in servicii de turism chiar si in afara sezonului.
Rep : Mai prinde mitul Dracula in prezent? Il poate folosi Romania eficient?
Elena Udrea: Din pacate a fost folosit nepotrivit, niciodata nu a intrat intr-un proiect de promovare coerent, astfel incat sa fie profitabila exploatarea acestui mit. Acum s-a uzat, in opinia mea.
Turistii straini sunt in general interesati, impresionati de ceea ce este specific Romaniei ca destinatie turistica si anume partea aceasta culturala, de traditii sau unicitatea Deltei Dunarii, faptul ca in Romania se poate face turism de observare a mamiferelor mari din Carpati, de turismul de aventura, mai putin, mai putin mai sunt interesati de mitul lui Dracula pe care noi l-am consumat folosindu-l fara a avea o strategie de marketing sau fara sa fie intr-un proiect de promovare si care sa fie elaborat in urma unei cercetari.
Ne-am propus si am solicitat suport, asistenta tehnica si din partea Spaniei si din partea Germaniei si ni s-a oferit cu placere in baza parteneriatelor pe care le-am stabilit in formare profesionala, iar noi ar trebui in Romania sa gasim cadrul legislativ prin care sa putem asigura continuitatea fortei de munca calificate in servicii de turism chiar si in afara sezonului.
Elena Udrea
Sigur, nu inseamna ca in masura in care putem promova si acest mit, aceasta destinatie turistica, stiu eu, castelul sau zona unde a locuit Dracula, nu inseamna ca nu o s-o facem, dar nu asta va fi brandul turistic al Romaniei.
Rep: V-ati propus intre altele sa construiti o insula artificiala in largul Marii Negre. De ce credeti ca ar fi atragator un proiect de acest gen?
Elena Udrea: Acesta era un proiect al administratiei publice locale, al Primariei Constanta si in masura in care nu va afecta mediul inconjurator si va fi realizabil, potrivit cu scopul pentru care a fost gandit, noi putem sa-l sustinem, fiind gandit pentru a aduce toate activitatile de divertisment acolo, astfel incat sa nu mai fie situatia de acum in care muzica din localurile de divertisment canta pana la trei dimineata, deranjand turistii care doresc sa se odihneasca.
In afara de asta, noi ne dorim in primul rand sa reusim sa crestem sezonalitatea, sa crestem sezonul turistic pe litoral si asta s-ar putea face prin cel putin doua proiecte care imi vin acum ca exemplu in minte : incercam sa aducem cazinourile pe litoral, in ideea in care cazinourile constituie o atractie pentru foarte multi turisti straini, chiar si in afara sezonului, iar pe de alta parte, incercam sa umplem capetele de sezon prin programe turistice, pachete turistice care sa aduca pe litoral studenti, varstnici, pensionari eventual, oferindu-le pachete la preturi promotionale.
Deci noi avem posibilitatea sa-i sprijinim pe investitorii din turism de pe litoral, dar in acelasi timp cerem din partea lor sa raspunda ofertelor noastre cu aceeasi dorinta de a sustine turismul pe litoral si sa incerce sa creasca pe viitor calitatea serviciilor prestate si sa incerce sa mai scada preturile, pentru ca peste tot unde am fost, oamenii se plang de preturile mari pe care turistii straini le gasesc pe litoralul romanesc.
Rep: Dar cum pot fi convinsi sa mai lase la pret?
Citeste in Radio-TV si: