Sari direct la conținut

Elicopterul Ingenuity a efectuat 36 de zboruri pe Marte, deși inițial au fost prevăzute doar cinci

HotNews.ro
Elicopterul Ingenuity, Foto: NASA
Elicopterul Ingenuity, Foto: NASA

Elicopterul Ingenuity este un succes și a dovedit că o mică aeronavă se poate ridica de la sol pe o altă planetă. După cinci zboruri reușite, în primăvara lui 2021, micul aparat de zbor care cântărește 1,8 kg a tot continuat să stabilească noi recorduri de distanță și înălțime.

Experimentul Ingenuity a costat 85 milioane dolari, ceea ce înseamnă cam 3% din totalul costului misiunii Perseverance (2,7 miliarde dolari). Acum șapte ani, cei care au venit cu ideea acestui elicopter au muncit mult pentru a-i convinge pe șefii de la NASA că micul elicopter merita un loc în „burta” roverului, înțesată de super aparatură științifică. Acum este clar că a meritat, măcar și pentru că despre Ingenuity s-a vorbit și scris mai mult în primăvara lui 2021, decât despre restul experimentelor la un loc.

În mai bine de un an și jumătate, Ingenuity s-a ridicat de la sol de 36 de ori, a stat în aer mai mult de o oră în total și a zburat o distanță cumulată de 7,5 km, scrie space.com.

Pe 10 decembrie a zburat timp de 60 de secunde, distanța acoperită fiind de 110 metri. Pe 3 decembrie a atins înălțimea maximă de 14 metri față de solul din zona Jezero Crater.

NASA a dovedit că poate adăuga ”dimensiunea aeriană” explorărilor făcute cu succes de diversele rovere în ultimii 24 de ani pe Marte. Ingenuity a fost gândit ca simplu experiment la început, el neavând aparatură științifică la bord, dar după zborurile realizate cu succes, mica aeronavă a secondat roverul în munca sa și deci a primit un rol esențial în misiune.

Misiunea principală este de a găsi urme de viață fosilă pe Marte, iar Ingenuity ajută, zburând deasupra locurilor de interes științific care sunt inaccesibile roverului. Face fotografii aeriene pentru a ajuta Perseverance să aleagă cea mai simplă rută prin solul pietros din Jezero Crater, spre exemplu, așadar Ingenuity este un fel de „cercetaș” care face zboruri de recunoaștere aeriană.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro