Eliminarea testelor nationale, condamnata de toata lumea
Si Federatia Educatiei Nationale cere ca ordinul ministrului sa fie blocat: „Prin inlocuirea testelor nationale cu tezele cu subiect unic problema admiterii nu se rezolva in nici un fel”.
Informatia pe scurt:
Agentia de Evaluare si Asigurare a Calitatii EducatieiI (AEACE) respinge propunerea ministrului Cristian Adomnitei, referitoare la inlocuirea testelor nationale cu tezele cu subiect unic facuta de ministru cu un ton ultimativ: “Cat voi fi eu ministru, nu vor mai fi teste nationale!”.
Agentia cere intr-un comunicat publicarea, in 24 de ore, prin intermediul mass-media, a Studiului de impact care a condus la aceasat decizie si numele specialistilor din minister, care l-au elaborat.
Unde este Studiului de impact?
„Lipsa acestui document esential a generat deja reactii negative in sistem si opinia publica. Riscam sa incepem noul an scolar sub semnul haosului si amatorismului pedagogic”, se arata in documentul AEACE.
Potrivit AEACE, secretarul de stat pentru Invatamantul Preuniversitar, Zvetlana Preoteasa, nu a fost consultat in luarea acestei decizii.
FEN cere demisia ministrului Educatiei
Federatia Educatiei Nationale (FEN) a anuntat ca va face toate demersurile pentru a opri hotararea ministrului Adomnitei de a schimba modul de admitere in clasa a IX-a. „Prin inlocuirea testelor nationale cu tezele cu subiect unic problema admiterii nu se rezolva in nici un fel”, sustin sindicalistii.
„Decizia ministrului incalca legile in vigoare privind parteneriatul social conform carora astfel de decizii nu pot fi asumate decat in cadru institutional al comisiei de dialog social dupa consultarea tuturor partenerilor.
Este o noua dovada a faptului ca orgoliile ministrului Adomnitei sunt mai presus de lege”, a declarat, intr-un comunicat de presa, Catalin Croitoru, presedintele FEN.
De asemenea, intr-o declaratie pentru HotNews.ro, directorul FEN, Dragos Neacsu, a spus ca „Federatia va face lobby la partidele politice din Parlament sa nu voteze pachetul de legi propus de ministrul Educatiei”.
Comitetul director al Edu Cer a transmis intr-un document ca „in asteptarea pachetului de legi din educatie, care va fundamenta decizia pe o gama de masuri mai cuprinzatoare, nu trebuia schimbata metodologia pentru un singur an, mai ales ca unii elevi se pregatesc pentru aceste teste nationale de mai multi ani”.
Potrivit Edu Cer, MEdCT n-a prezentat impreuna cu anuntul privind schimbarea metodologiei si datele esentiale ale studiului de impact, pe care specialistii din minister l-au realizat in vederea acestei decizii.
„Tezele cu subiect unic au un grad mic de credibilitate, nu exista certitudinea ca unii elevi nu vor fi avantajati de profesorii supraveghetori si corectori, in detrimentul altora. Miza fiind asa de mare, vor fi presiuni uriase pentru note mari din partea parintilor”, au mai spus reprezentantii asociatiei.
”Elevii nu sunt dezvoltati psiho-somatic”
Directorul Centrului National pentru Curicullum si Evaluare (CNCE), Cristain Mirescu, cel care a elaborat metodologia noului tip de testare a elevilor, este de parere ca tezele nationale vor usura munca celor mici, care, si asa, nu erau pregatiti psihologic sa sutina un examen.
„Examenul de capacitate si Testele nationale erau organizate pentru finalul unui ciclu de invatamant. Au fost introduse tezele cu subiect unic pentru a usura munca elevilor deoarece copiii de 14 ani nu sunt la varsta necesara sustinerii unui examen”, a declarat pentru HotNews.ro directorul CNCE.
„Este vorba despre dezvoltarea psiho-somatica a elevului”, se justifica Cristian Mirescu. El sustine ca aceasta concluzie, si anume ca elevii nu sunt suficient dezvoltati sa poate sustine un examen, ar fi sustinuta de studii puse la dispozitie Ministerului Educatiei si CNCE.
Ministrul Educatiei, Cristian Adomnitei, a declarat pentru HotNews.ro ca va raspunde celor doua grupuri dupa cum ii va permite timpul sa o faca. „Eu am zis de o suta de ori de ce e mai bine asa si o zic si o repet si acum daca e necesar: Testele nationale sunt un examen anacronic, reminiscenta a examenului de capacitate”, spune ministrul.
„Ele reprezinta doar o ierarhizare in vederea intrarii la liceu. Vrem sa evaluam elevii in timp si nu cat de pregatiti erau ei la un moment dat. Suntem solidari principiului evaluarii continue. Pana acum, elevii erau stresati de aceste examene, cum ar fi testele nationale”, si-a incheiat Adomnitei pledoaria pentru schimbarea sistemului de notare.
Citeste si: