Sari direct la conținut

Elon Musk păstrează tăcerea după ce „X”, platforma social media pe care o deține, a căzut joi în întreaga lume

HotNews.ro
Elon Musk si logo-urile X si Twitter, Foto: Shutterstock
Elon Musk si logo-urile X si Twitter, Foto: Shutterstock

Platforma social media „X” deținută de miliardarul Elon Musk a suferit joi dimineața o pană globală care a afectat în jur de 77.000 de utilizatori doar în Statele Unite, însă Musk nu a oferit deocamdată niciun fel de explicație pentru cauzele căderii rețelei, relatează Reuters.

Utilizatori din Canada, Marea Britanie, Franța, dar și alte țări din jurul lumii au raportat miercuri dimineața că „X”, fosta Twitter, nu poate fi accesată sau că nu funcționează corect. Peste 7.000 de utilizatori din Marea Britanie și Canada au reclamat probleme pe Downdetector, cel mai cunoscut site de specialitate care monitorizează în timp real problemele tehnice înregistrate de marile platforme social media.

Deși utilizatori din întreaga lume s-au plâns că platforma social media cumpărată de Musk în octombrie anul trecut nu merge, majoritatea reclamațiilor au venit din SUA. Acest lucru se datorează însă foarte probabil faptului că rețeaua de socializare fondată în 2006 se bucură de o popularitate mult mai mare în SUA decât în alte țări.

Cauza căderii „X” nu este cunoscută deocamdată, ea durând aproape două ore înainte ca echipele tehnice ale companiei să remedieze problema.

Unii dintre utilizatori au relatat că au putut să se conecteze la rețeaua de socializare, dar că nu au putut vedea postări, fiind întâmpinați cu mesajul „Welcome to X!”. Clienți ai „X Pro”, cei care plătesc un abonament lunar pentru conturile lor, au reclamat că au primit un mesaj diferit, care părea să sugereze că pe „X” nu mai sunt deloc postări („Waiting for posts”).

Utilizatori ai „X” au apelat la rivali pentru a se plânge de problemele platformei lui Musk

Platforma social media s-a confruntat cu numeroase provocări și controverse după ce Musk a plătit pentru ea 44 de miliarde de dolari anul trecut și a decis să concedieze numeroși angajați ai săi, inclusiv ingineri responsabili tocmai de prevenirea și remedierea rapidă a problemelor tehnice.

Durata de aproape două ore a penei care a afectat fosta Twitter este neobișnuit de lungă, fiind comparabilă la acest capitol cu căderea masivă a serverelor Meta în octombrie 2021, care a afectat atunci însă atât Facebook, cât și Instagram și WhatsApp.

Însă acum numeroși utilizatori s-au îndreptat tocmai către Threads, platforma lansată de Meta vara aceasta pentru a rivaliza cu „X”, plângându-se și semnalând problemele rețelei de socializare a lui Elon Musk.

Meta a lansat Threads și în Europa săptămâna trecută, ea fiind acum disponibilă inclusiv utilizatorilor din România.

În ceea ce-l privește pe Elon Musk, acesta a păstrat o tăcere atipică în ceea ce privește căderea de joi a „X” și nu a oferit deocamdată nicio explicație cu privire la cauzele sale.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro