Sari direct la conținut

Elon Musk spune că Tesla și-a „săpat singură mormântul” cu Cybertruck, camioneta sa electrică

HotNews.ro
Elon Musk la deschiderea fabricii Tesla din Germania, Foto: Action Press / Shutterstock Editorial / Profimedia
Elon Musk la deschiderea fabricii Tesla din Germania, Foto: Action Press / Shutterstock Editorial / Profimedia

Elon Musk a declarat că Tesla și-a săpat singură mormântul cu camioneta sa electrică Cybertruck, avertizând investitorii companiei că aceasta nu va putea fi produsă la scară largă în viitorul imediat, relatează Business Insider.

Miliardarul sud-african a făcut comentariile în timpul apelului de miercuri în care a prezentat investitorilor rezultatele financiare ale producătorului de mașini electrice. Tesla a raportat venituri totale de 23,35 de miliarde de dolari, ușor mai mici decât valoarea de 24,1 de miliarde prognozată de analiști, potrivit CNBC.

Printre altele, Musk le-a spus investitorilor că designul „unic” al Cybertruck face ca Tesla să se confrunte cu provocări imense în ceea ce privește producția pe scară largă a sa și că ținta de a produce 250.000 de furgonete electrice anual va putea fi atinsă abia în 2025.

„Ne-am săpat singuri mormântul cu Cybertruck”, a subliniat el, adăugând că autovehiculul este „unul dintre acele produse speciale care apare o dată la ceva timp”.

„Iar produsele speciale care apar o dată la ceva timp sunt pur și simplu incredibil de adus pe piață în volum”, a subliniat el.

Musk a afirmat de asemenea că vrea să „tempereze așteptările” privind lansarea Cybertruck, pe care Tesla a anunțat-o pentru data de 30 noiembrie, după ce prima sa camionetă electrică a ieșit de pe poarta fabricii la jumătatea lunii iulie.

„Vreau să subliniez că vor exista provocări enorme în atingerea volumului de producție cu Cybertruck și apoi să facem Cybertruck să aibă un flux pozitiv de numerar. Acesta este un lucru normal”, a spus Musk, vehiculând totodată un termen de 18 luni până când acest lucru ar putea deveni o realitate.

Istoria cu peripeții a Cybertruck, camioneta electrică a Tesla

Musk a dezvelit personal Cybertruck în noiembrie 2019, promițând la momentul respectiv că clienții Tesla își vor primi primele camionete electrice în 2021. Analiștii remarcau însă încă de atunci că obiectivul este unul ambițios și că Musk este cunoscut pentru promisiunile sale pe care nu le respectă în ceea ce privește termenele limită.

Totuși, camioneta a impresionat prin designul său futurist pe care unii l-au considerat exagerat iar înregistrarea video cu momentul prezentării s-a viralizat pe rețelele de socializare după ce geamurile ransforsate ale mașinii s-au spart când au fost lovite cu o bilă de metal ce ar fi trebuit să arate cât de rezistente sunt.

Musk, care a înjurat în secunda următoare după incident, a încercat să explice ulterior că de vină a fost ordinea în care a fost făcută demonstrația. Mulți nu au fost convinși însă.

Oricare ar fi fost situația, CEO-ul Tesla anunța la doar 3 zile după demonstrație că 200.000 de persoane au făcut pre-comenzi pentru Cybertruck. Rezervarea costa 100 de dolari la momentul respectiv, ceea ce înseamnă că Tesla a făcut rapid 20 de milioane de dolari doar pe promisiunea lui Musk.

Însă în august 2021, după multe speculații în acest sens, Tesla a anunțat că Cybertruck nu va fi lansată până la sfârșitul anului, așa cum le-a promis clienților. Musk l-a lăsat pe Lars Moravy, vicepreședintele responsabil de inginerie auto al producătorului de mașini electrice, să facă anunțul.

Apoi, în ianuarie anul trecut, Tesla a anunțat că producția Cybertruck nu va începe în mod realist înainte de 2023. Tesla a anunțat în cele din urmă în luna aprilie a acestui an că producția Cybertruck este „în grafic” pentru a începe, așa cum era prevăzut, la noua sa fabrică din Texas.

Tesla afirmă că Cybertruck poate ajunge de la 0 la 100 km/h în mai puțin de trei secunde, camioneta urmând să fie disponibilă în trei modele, de la 39.900 de dolari și 400 km de autonomie pentru modelul de bază, la 69.900 de dolari și 800 km de autonomie pentru modelul de top.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro