Sari direct la conținut

Elvetienii de la Goldbach Media Group au preluat ARBOmedia

HotNews.ro

Regia elvetiana de publicitate Goldbach Media Group, specializata in vanzarea de publicitate in mediile electronice, interactive si mobile, a preluat controlul asupra grupului german ARBOmedia, prezent si pe piata romaneasca, potrivit unui comunicat comun al celor doua companii, remis HotNews.ro. Goldbach Media a preluat 72,7% din ARBOmedia si anunta planuri de dezvoltare rapida in Europa Centrala si de Est.

Potrivit comunicatului, GMG, listata la Swiss Exchange si activa pe pietele din Elvetia, Germania, Austria, Croatia si Slovenia, intentioneaza sa inainteze oferte si celorlalti actionari ARBOmedia, la pretul de 9,8 euro/actiune.

Comunicatul anunta, totodata, „integrarea” companiilor ARBOmedia ce detin pozitii de leader de piata in Polonia, Republica Ceha si Romania, precum si noile operatiuni din Rusia, ceea ce va transforma Goldbach Media in „furnizorul numarul unu de servicii de marketing pentru media online in Europa de Est”.

Ragaz de doi ani pentru presa locala din Romania

Potrivit documentului, activitatile ARBOmedia in sectorul presei scrise din Romania si operatiunile sale de vanzari de publicitate pentru televiziunea publica, in Republica Ceha, nu se potrivesc cu portofoliul Goldbach Media, dedicat mediilor electronice, digitale si interactive. In urmatoarele 24 de luni vor fi gasite solutii in privinta acestor unitati, posibil prin implicarea unor parteneriate sau acorduri de cooperare, se precizeaza in comunicat. Acesta mai arata ca „activitatile din Turcia vor fi monitorizate foarte atent”.

Comunicatul precizeaza ca aproximativ 70% dintre angajatii ARBOmedia in Romania sunt in zona de print, unde s-a investit major in 2007.

Contactat de HotNews.ro, Silviu Ispas, directorul ARBOmedia Romania si EMI Romania, a spus ca nu poate oferi declaratii pana miercuri, 17 septembrie.

„Prima retea pan-europeana de solutii de marketing online”

Scopul Goldbach Media este sa-si cladeasca afacerile rapid pe pietele est-europene cu rata mare de crestere, pentru a oferi o gama extinsa de servicii de marketing pentru media digitale, interactive si electronice private in intreaga regiune. „Unind retelele est-europene detinute de Goldbach Media si ARBOmedia cu reteaua vest-europeana AdLINK, va fi creata prima retea pan-europeana de solutii de marketing online”, ce va acoperi 16 tari, se precizeaza in comunicat.

Goldbach Media Group include companiile IP Multimedia, AdLINK, game mediarep, activeMOBILE, OnEmotion si orange8interactive. Anul trecut, in momentul in care a cedat Ringier controlul asupra postului elvetian Energy Radio, Goldbach a anuntat ca intentioneaza sa-si concentreze intreaga atentie asupra media electronice.

In Romania, ARBOmedia, parte a ARBOgroup, este prezenta pe piata romaneasca de 12 ani si gestioneaza spatiul publicitar pe numeroase siteuri, inclusiv HotNews.ro (ARBOinteractive, separata anul trecut de ARBOmedia, este a doua mare regie de publicitate din Romania) si pe o extinsa retea nationala de ziare locale, controlata de European Media Investment, companie afiliata la ARBOmedia AG. EMI a anuntat in primavara un „parteneriat strategic” cu grupul de firme Media Sud Europa, care editeaza publicatii precum Gazeta de Sud, Curierul National si Gazeta de Olt, tot atunci fiind anuntata dezvoltarea unei retele de cel putin cinci tipografii de ziar si doua de revista.

GMG a fost infiintata in 2001, iar listarea sa la bursa elvetiana s-a petrecut dupa sase ani, la 15 iunie 2007. La originile sale se afla un post de radio fondat in 1983, care a evoluat ulterior intr-o companie de marketing radio si TV. Printre operatiunile Goldbach in zona offline se numara IP Multimedia (in parteneriat cu RTL Group si ProSiebenSat1), ce ofera servicii de vanzari si marketing pentru Cartoon Network, MTV, ProSieben, RTL, RTL II si pentru toate posturile particulare de radio din Elvetia.

UPDATE 1: La inceputul acestui an, companiei Goldbach Media i s-a alaturat, in pozitia de Chief International Officer insarcinat cu extinderea pe piata central si est-europeana, Thomas Landolt, directorul general al Ringier Romania din 2003-2006, care in 2007 a devenit director general la Ringier Publishing Switzerland. Landolt lucreaza alaturi de Martin Radelfinger, seful pe dezvoltare, fuziuni si achizitii in cadrul Goldbach Media din 2007, dupa ce inainte a condus AdLINK in 2000-2006 si a fost vicepresedinte pentru New Media la Editor&Publisher Company, New York si tot vicepresedinte MMD/Real Media, New York.

UPDATE 2: Calin Rotarus, directorul ARBOinteractive, crede ca in Romania nu vor fi schimbari organizationale, operationale si de management, dar apreciaza ca este prea devreme pentru o detaliere a planurilor de integrare a operatiunilor din Europa de Est, care vor fi stabilite abia de acum inainte. El „se bucura” insa ca „ARBOinteractive a fost preluata de o companie cu o vasta experienta in online si cu o strategie de dezvoltare puternica in aceasta directie” si ca prioritatile vor fi dezvoltarea pe orizontala si diversificarea serviciilor catre publisheri si agentii de media.

El spune despre GMG ca „in Elvetia si Austria sunt numarul 1 in piata si opereaza brandul AdLINK, cel mai tare in Europa. Au dreptul sa-l opereze si in tarile din Est”.

UPDATE 3: Iann puncteaza pe blogul sau rezultatele ARBO in Romania, anul trecut:

  • Arbomedianet SRL – cifra de afaceri de 10,4 milioane euro
  • ArboInteractive SRL – 282,6 mii de euro
  • ArboEvents SRL – 178,4 mii de euro
  • Arbovision SRL – fara date publice
  • European Media Invest – cifra de afaceri de 738,2 mii euro, „functioneaza ca si vehicul de investitie si management al holdingului care controleaza grupurile de presa locale achizitionate in ultimii ani”: Trustul de Presa Dunarea de Jos (Viata Libera Galati), Grup de Presa Medianet SA (Ziarul de Iasi), Compania de Media SA (Monitorul de Cluj, Alba, Sibiu, Medias), EMI Press SA (Obiectiv de Vaslui).
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro