eMAG, verificata de Consiliul Concurentei pentru posibil abuz de pozitie dominanta pe piata. Compania: "Colaboram cu autoritatea de concurenta"
Consiliul Concurentei a declansat o investigatie privind un posibil abuz de pozitie dominanta al firmei Dante International SA, care opereaza magazinul online eMAG, transmite institutia intr-un comunicat de presa. Presupusul abuz ar fi fost inregistrat pe piata serviciilor de intermediere prin platformele online din Romania. UPDATE: „Colaboram cu autoritatea de concurenta si punem la dispozitie toate informatiile necesare pentru clarificarea specificului activitatii de comert online prin platforma marketplace”, anunta un reprezentant eMAG.
Dante International este o companie specializata in comertul cu amanuntul de produse de larg consum. Pe de alta parte, societatea detine si administreaza o platforma de tip „marketplace”, prin care se deruleaza intermedierea intre comerciantii cu amanuntul si clientii acestora, arata Consiliul Concurentei.
Investigatia lansata vizeaza un posibil comportament discriminatoriu al Dante in raport cu comercianti cu amanuntul de produse de larg consum, care reprezinta concurenti directi ai companiei, in calitate de comerciant de produse de larg consum, potrivit comunicatului citat.
In cadrul investigatiei s-au efectuat inspectii inopinate la sediul companiei Dante International SA. Inspectiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel Bucuresti si sunt justificate de necesitatea obtinerii tuturor informatiilor si documentelor necesare clarificarii posibilelor practice anticoncurentiale analizate.
Un reprezentant al eMAG a transmis redactiei pozitia companiei: „Colaboram cu autoritatea de concurenta si punem la dispozitie toate informatiile necesare pentru clarificarea specificului activitatii de comert online prin platforma marketplace. Platforma marketplace reprezinta o optiune suplimentara pentru comerciantii care vor sa acceseze un nou canal de vanzare. Acestia pot fi comercianti online sau magazine traditionale care vand deja prin canale proprii sau alte platforme de tip marketplace. Pe platforma, comerciantii isi stabilesc singuri politicile comerciale. Investim constant in tehnologia platformei marketplace in beneficiul clientilor, care astfel au acces la o diversitate mare de produse”.