Sari direct la conținut

Europa a pus frână la Euro 7. Ce se ascunde în spatele compromisului pe mașinile poluante, la care a negociat și România

HotNews.ro
Trafic, masini, Foto: Inquam Photos / Alex Nicodim
Trafic, masini, Foto: Inquam Photos / Alex Nicodim

Câteva state UE, printre care și România, încearcă modificarea standardului propus de poluare Euro 7, pentru motoarele auto, cu o versiune „diluată” față de propunerea inițială a Comisiei Europene, de a înăspri limitele de emisii pentru poluanți non-CO2, cum ar fi monoxidul de carbon și oxizii de azot. Și deocamdată au succes.

Un prim pas foarte important în această direcție a fost făcut: miniștrii europeni reuniți în Consiliul UE au adoptat luni poziția lor privind normele de poluare Euro 7 pentru mașini, dube, autobuze, camioane.

Țările UE au convenit în mare parte asupra unei propuneri de compromis, prezentată de Spania, care deține președinția UE, pentru limite mai slabe de emisii Euro 7, potrivit unor surse de la Bruxelles. Practic, noua variantă a Euro 7 este o versiune simplificată a propunerii inițiale a Comisiei Europene.

Opt state UE, printre care România, Franța și Italia, s-au opus unor reguli mai stricte împotriva poluării auto. Argumentul lor a fost că producătorii de automobile sunt deja supuși unor eforturi majore pentru a respecta interdicția planificată a blocului comunitar, privind vânzarea de mașini noi care emit CO2 în 2035, pentru a reduce gazele cu efect de seră.

Citește articolul complet pe Panorama.ro

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro