Europa trebuie sa produca pe scara larga baterii pentru masini electrice, in caz contrar exista riscul de a "transfera" multe locuri de munca in China, spun constructorii de componente auto
Europa nu ar trebui sa renunte foarte rapid la masinile pe combustie interna si este nevoie sa fie creata o productie solida de baterii pentru masinile electrice pe continent, avertizeaza seful asociatiei care reuneste producatorii de componente auto. Marele risc este ca multe mii de locuri de munca sa se piarda la furnizorii din Europa in favoarea companiilor din China care au productii mari de baterii pentru masini electrice. In medie, constructorii platesc intre 4.000 si 7.000 euro pentru bateria fiecarui vehicul 100% electric.
In Europa lucreaza aproximativ cinci milioane de oameni in fabricile de componente auto si temerea industriei este ca trecerea la masini electrice va reduce cu cateva sute de mii numarul de angajati. Masinile electrice au mai putine componente si o parte dintre sistemele care exista la masinile diesel si pe benzina nu se vor mai regasi in masinile pur-electrice si deci nu va mai fi nevoie de productia anumitor piese.