Evoluția grupului de firme Telekom România în primul trimestru din 2020: Veniturile au crescut cu 9,5%, dar numărul de clienți și de angajați a continuat să scadă
Grupul de firme Telekom România (fostele Romtelecom și Cosmote) a înregistrat venituri consolidate de 237,1 milioane de euro în primul trimestru din acest an, în creștere cu 9,5% față de perioada similară a anului trecut, arată datele grupului elen OTE. Avansul s-a datorat implementării unor proiecte IT majore și a creșterii veniturilor pe segmentul wholesale. Pe de altă parte, numărul de clienți a continuat să scădă pe toate linii de business – TV, internet fix, telefonie fixă și telefonie mobilă.
- „Actuala pandemie Covid-19 din România, Europa și din întreaga lume ne-a ridicat multe provocări, la fel ca întregii economii. Primul nostru obiectiv în această situație a fost, desigur, siguranța și bunăstarea angajaților noștri. Am reușit să reacționăm rapid la situația în schimbare și ne-am adaptat la noile circumstanțe. În doar câteva zile, 64% dintre angajații noștri, adică 3.200 de persoane, au început să lucreze de acasă și ne-am luat toate măsurile de precauție pentru a asigura siguranța acelor colegi a căror poziție nu a permis munca la distanță.
- O mulțumire specială trebuie să le transmitem angajatilor din prima linie, în special din funcțiile tehnice, a căror muncă nu poate fi efectuată de acasă. Prin angajamentul lor, am reușit să ne menținem rețeaua funcțională în condițiile creșterii valorilor de trafic.”, a declarat Nicolas Mahler, Chief Financial Officer, Telekom Romania.
Alte detalii din comunicatul transmis joi de Telekom România:
- – Veniturile totale din servicii fixe s-au ridicat la 125,8 mil. € în primul trimestru al anului 2020, înregistrând o creștere de 23,9% an/an, determinată în special de dezvoltarea puternică a segmentului ICT al companiei, cu un salt de peste 100%, şi de segmentul wholesale care a crescut cu 31%. Veniturile din retail pe segmentul fix au înregistrat o ușoară scădere, de 2,2%, cauzată de declinul continuu al serviciului tradițional de telefonie fixă, care a fost doar parţial compensat de creșterea veniturilor din internet fix.
- – Veniturile din internet fix au crescut cu 11,8% an/an, la valoarea de 18 mil. € în T1 2020, datorită creşterii venitului mediu per utilizator (ARPU), care a putut astfel compensa scăderea bazei de clienţi.
- – Veniturile din servicii TV au rămas stabile, cu o bază de 1,3 mil. de abonaţi, în scădere comparativ cu T1 2019, în special pe segmentul DTH (satelit), în procesul transferului către noua tehnologie IPTV.
- – Numărul clienţilor serviciilor convergente fix-mobil (FMC) a continuat să crească pentru al optulea trimestru consecutiv, ajungând la 857.000 utilizatori, întărind şi mai mult poziţia de piaţă a companiei pe ofertele convergente fix-mobil.
- – Veniturile din servicii mobile au scăzut cu 3,8% comparativ cu T1 2019, la 73,3 mil. €. Scăderea a fost provocată de o reducere a tarifelor și a volumelor de interconectare în reţele mobile şi parţial de scăderea traficului generat de vizitatorii din afara ţării, ca efect al restricţiilor de călătorie impuse în urma Covid-19 în T1 2020. Baza de abonaţi ai serviciilor mobile, inclusiv FMS, a crescut cu 1,6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 1,6 mil. de abonaţi.
- – În T1 2020, procesul de transformare a costurilor companiei, aflat în desfășurare, a continuat să producă efecte, cu scăderi semnificative pe categoriile majore de cost. Prin externalizarea activităţilor de producţie TV, Telekom Romania a implementat cu succes un nou pas în îmbunătăţirea costului structural şi transformarea organizaţională, planificând mai multe optimizări pentru restul anului și pe alte segmente. Numărul angajaţilor a scăzut cu 17% an/an şi a ajuns la 4.923 la finalul T1 2020.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro