EXCLUSIV CNADNR il contrazice pe Victor Ponta care spune ca nu a fost taiat niciun ban de la drumuri. Vezi lista cu lucrarile sistate din cauza reducerii fondurilor
1,25 miliarde lei. Aceasta este suma taiata de la Ministerul Transporturilor in urma rectificarii bugetare din vara. Mai mult, Ministerul Transporturilor a dispus conducerii Companiei Nationale pentru Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) sa sisteze mai multe lucrari in curs. La acestea se adauga si injumatatirea bugetului Metrorex pentru proiectul „Magistrala V. Drumul Taberei-Universitate”. Intrebat, marti, de ce au fost taiate fondurile destinate investitiilor,Victor Ponta a raspuns: „Nu este adevarat! N-am taiat niciun leu de la drumuri si de la fonduri europene”.CNADNR a transmis, insa, la solicitarea HotNews, o lista cu proiectele de infrastructura oprite printr-un ordin al Ministerului Transporturilor emis in urma rectificarii bugetare.Vezi in text lista CNADNR cu proiectele de infrastructura suspendate.
„De la ce investiţie am tăiat? Ia stai, că încep să mă supăr acuma. Ia zi, de la ce investiţie am tăiat?”, s-a adresat Victor Ponta jurnalistului care i-a pus intrebarea legata de taierea fondurilor pentru investitii.
- Pe data de 5 septembrie, Guvernul a aprobat un memorandum prezentat de Ministerul Finantelor care propune sistarea unor lucrari in transporturi. Potrivit acestui memorandum, Ministerul Transporturilor trebuia „sa dispuna imediat conducerii CNADNR masurile necesare pentru sistarea lucrarilor si incheierea de acte aditionale la contracte, astfel incat, pentru anul 2012, sa fie angajate lucrari doar in limita creditelor bugetare aprobate”.
Lucru pe care l-a si facut in scurt timp. Potrivit unei liste transmise de CNADNR la solicitarea HotNews, au fost sistate proiecte importante, precum centura Capitalei, DN1, autostrada Bucuresti-Ploiesti, dar si de consolidare si reabilitare drumuri nationale.
Lista CNADNR
In luna septembrie a anului curent a fost emis ordinul de suspendare pentru urmatoarele proiecte cu finantare de la Bugetul de Stat, arata CNADNR
- Largire la 4 benzi Centura Bucuresti Sud-sector 1, km 23+000-33+000
- Largire la 4 benzi Centura Bucuresti Sud-Sector 2, km 33+000-43+000
- Largire la 4 benzi Centura Bucuresti Sud-Sector 3, km 43+000-55+520
- Fluidizarea traficului pe DN 1 intre km 8+100-km 17+100 si centura rutiera in zona de nord a municipiului Bucuresti-Obiect 7: completarea centurii rutiere a municipiului Bucuresti prin constructia sectorului cuprins intre DN7 si DN1A
- Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad (DN7 km 540+248) peste C.F.Arad-Bucuresti
- Pasaj denivelat pe varianta de ocolire Arad peste liniile C.F.Brad-C.F. Curtici-Dj 709 B, stadiu fizic 64%
- Deviere traseu DN 29 D, Km 18+500-km 20+816-Consolidarea terasamentului si refacerea corpului drumului
- Reparatii sistem rutier DN 21, km 70+900-km 87+850
- Refacere sistem rutier DN 22, km 227+000-km 287+400
- Tronsonul de autostrada Bucuresti-Ploiesti. Sectiunea 1A Bucuresti-Moara Vlasiei intre km 6+500-km 19+500
La acestea se adauga si proiectul „Magistrala V. Drumul Taberei-Universitate”, la care au fost reduse fondurile cu mai mult de jumatate in urma rectificarii bugetului pe 2012.
CNADNR sustine ca lucrarile obiectivelor de investitii vor fi reluate in functie de alocarile bugetare viitoare.
- Vezi aici cum arata bugetul Ministerului Transporturilor inainte de rectificare si aici cum arata dupa rectificare. Facand comparatie intre cele doua bugete se pot observa sumele taiate pentru diverse proiecte.
UPDATE CNADNR a revenit cu o precizare: CNADNR a transmis către redacţia HotNews lista proiectelor de infrastructură pentru care a fost emis ordin de suspendare, în condiţiile în care alocarea bugetară pentru anul 2012 aferentă acestor obiective a fost consumată integral. În răspunsul CNADNR SA nu a fost vorba în niciun moment despre „tăierea fondurilor destinate investiţiilor în infrastructura rutieră. Subliniem că la nivelul CNADNR nu a fost primit vreun ordin ministerial, emis în urma rectificării bugetare, ci doar au fost respectate prevederile Legii nr. 500/2002 a Finanţelor Publice, conform căreia „angajarea cheltuielilor se face numai în limita creditelor bugetare aprobate”.
Raspunsul CNADNR transmis HotNews
Foto: CNADNR
Ce spunea Ponta in urma cu doua luni despre taierea banilor de la investitii
Premierul sustinea pe 5 septembrie caExecutivul nu a taiat finantarile din domeniul transporturilor pentru „nicio investitie buna”.Intrebat de ce a redus fondurile alocate pentru reabilitarea centurii Capitalei de la 5 milioane de euro la 3 milioane de euro, Ponta a explicat ca oricum „cele 5 milioane de euro nu ajungeau nici pentru un kilometru”. Despre injumatatirea bugetului alocat Metrorex pentru tronsonul de metrou Drumul Taberei-Universitate, Ponta a oferit o alta explicatie interesanta: Cei de la Metrorex daca sapa in 7 directii, nu o sa termine niciodata! Altfel spus, se merge pe principiul: Decat sa se construiasca putin cate putin, mai bine deloc!
Tot pe 5 septembrie, Ponta spunea ca membrii fostului Guvern „ne-au lasat cu o gaura de 1,3 miliarde la CNADNR (n.red.Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale)”. Insa, exact aceasta este suma care a fost taiata de la transporturi in urma rectificarii bugetare din luna august. Bugetul Ministerului Transporturilor a fost redus, in urma rectificarii, cu 1,25 miliarde lei, la 13,42 miliarde lei.
- Pentru perioada urmatoare, Guvernul pregateste o noua rectificare bugetara. De altfel, premierul Victor Ponta a si anuntat ca vor fi realocate fonduri in valoare de 1,3 miliarde lei pentru functionarea in continuare a statului, ceea ce poate insemna noi proiecte care vor ramane fara finantare.