EXCLUSIV Dupa arbitrul telecom, si Protectia Consumatorilor amendeaza RCS&RDS
„Numai in luna august, la nivelul Capitalei, am avut 58 de reclamatii legate strict de impunerea fara acordul clientilor a taxei de mentenanta la telefonia fixa de catre RCS&RDS si in urma verificarilor facute de comisari s-a dispus sanctionarea RCS cu amenda contraventionala conform prevederilor in vigoare”, a declarat pentru HotNews.ro Constantin Duchin, director coordonator CPC Bucuresti-Ilfov. Acesta a mai spus ca valoarea amenzilor aplicate in Bucuresti si in alte localitati, daca exista, ar putea fi comunicate, saptamana viitoare, la nivel centralizat de catre ANPC.
„Au fost sanctionati conform prevederilor legale, dar suma va fi comunicata prin anunt al ANPC, probabil saptamana viitoare”, a mai precizat Constantin Duchin.
- ANPC a cerut RCS&RDS sa intre in legalitate inca din 15 iulie 2010
Autoritatea pentru protectia consumatorilor a atentionat inca din 15 iulie 2010 ca taxa de 5 lei perceputa de RCS&RDS clientilor fara notificarea prealabila incalca legislatia privind protectia consumatorilor.
Cu toate acestea, la momentul respectiv institutia in cauza a dispus doar ca „operatorul economic RCS-RDS sa intre in legalitate prin notificarea consumatorilor cu privire la noua taxa”.
„Noi i-am invitat doar la o discutie in care sa le spunem ca practica la care au apelat nu e legala. Fiecare Comisariat Judetean de Protectia Consumatorilor care a primit astfel de reclamatii sa le cerceteze si apoi sa aplice amenzile corespunzatoare”, declara la acea data pentru EVZConstantin Cerbulescu, presedintele ANPC.
- RCS&RDS, amendata cu 300.000 lei de ANCOM
Joi, autoritatea pentru reglementare in Comunicatii (ANCOM) a anuntat ca a amendat RCS&RDS cu 300.000 lei pentru ca nu si-a notificat abonatii in mod individual cu privire la introducerea, pentru serviciul de telefonie fixa, a unei taxe de mentenanta, in valoare de 5 lei si pentru ca nu a modificat contractul-cadru, astfel incat sa fie asigurat dreptul abonatilor de a fi informati in mod individual cu privire la modificarile contractuale.
„Daca, pana la data de 29 octombrie 2010, RCS&RDS nu-si va notifica clientii cu privire la introducerea acestei taxe, cu mentiunea expresa in cuprinsul notificarii ca utilizatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul in termen de 30 de zile de la primirea notificarii, fara plata niciunei despagubiri, si nu-si va modifica contractul-cadru pana la data de 19 septembrie 2010, va plati amenda pentru fiecare zi de intarziere”, a declarat Catalin Marinescu, presedintele ANCOM.
Acesta a mai precizat pentru HotNews.ro ca pentru fiecare zi de intarziere, companiei RCS&RDS i se va aplica o amenda de 10.000 lei pe zi in cazul in care nu-si notifica clientii cu privire la introducerea acestei taxe si cu o amenda de 5.000 lei pe zi daca nu-si va modifica la timp contractul-cadru.
- RCS&RDS are circa 1,6 milioane clienti de telefonie fixa
Conform datelor RCS&RDS, operatorul are aproximativ 1,6 milioane de clienti pentru serviciile de telefonie fixa, insa nu toti sunt abonati ai serviciului DigiTel Zero, al carui tarif lunar a urcat de la „0” la 5 lei in urma modificarilor aduse de RCS&RDS in luna iunie a acestui an.
Operatorul de comunicatii prin cablu nu a facut pana acum declaratii fata de amenzile impuse de cele doua autoritati.
Numar clienti RCS & RDS in Romania, potrivit datelor operatorului:
- Televiziune prin cablu si satelit: 2,7 milioane clienti (lider de piata)
- Internet: 1,1 milioane clienti (lider de piata)
- Telefonie fixa: cca 1,6 milioane clienti
- Telefonie mobila: 1,35 milioane clienti