EXCLUSIV Seful Pro TV, Aleksandras Cesnavicius: "Interes inalt" pentru operatiunile de radio si distributie de film pe care CME vrea sa le vanda / "PRO TV nu este de vanzare!" / Smiley, Bartos, Loredana si Moga – la Vocea Romaniei
„Multe dintre vedetele noastre au fost anuntate in presa ca plecate la Antena 1. Au fost, insa, doar zvonuri”, avand in vedere ca „Loredana Groza, Smiley si Marius Moga se vor regasi in noul sezon Vocea Romaniei”, ce va fi prezentat de Pavel Bartos, a declarat pentru HotNews.ro directorul general al Pro TV, Aleksandras Cesnavicius. Despre plecarile multor dintre sefii din trust, Cesnavicius declara ca „a fost decizia lor” si da exemplul producatoarei Monei Segall, care, spune el, „a refuzat sa se alature departamentului nostru de productie din cadrul Pro TV si a preferat sa ramana independenta”. El declara ca „Pro TV nu este de vanzare!”, dar ca operatiunile secundare – radio, distributie de film – sunt de vanzare: nu poate da nume de entitati interesate, dar „interesul este inalt”. Cesnavicius, despre recentele concedieri abrupte a zeci de angajati: „contextul nu ne-a permis sa facem acest lucru in mai multe etape”.
- Aleksandras Cesnavicius a raspuns, miercuri, prin e-mail intrebarilor transmise de HotNews.ro in urma cu mai multe zile. HotNews.ro reda integral raspunsurile directorului Pro TV
HotNews.ro i-a adresat sefului Pro TV o serie de intrebari avand in vedere schimbarile majore prin care a trecut acest grup in ultimele luni – plecarea multor sefi si responsabili productie, plecarea unor vedete in special catre televiziunea concurenta Antena 1, intentiile anuntate oficial de vanzare a unor active, disponibilizarile abrupte de acum cateva saptamani, incertitudinile referitoare le viitoarele productii ale postului. Raspunsurile directorului Pro TV, mai jos:
Rep.: Managementul central al CME a anuntat oficial ca discuta in prezent vanzarea activitatilor non-TV din Romania. Cu cine este in discutii CME pentru vanzarea activitatilor radio? Dar a operatiunilor de cinema sau de distributie?
Aleksandras Cesnavicius: Ca lideri de piata in toate tarile in care operam, inclusiv in Romania, ne concentram pe activitatile de televiziune. Desi sunt afaceri bune, operatiunile secundare, precum statiile radio, distributia de film sau teatru, ne-a distras atentia de la activitatea de baza, astfel ca CME are in plan vanzarea lor. Insa acest lucru nu va avea niciun impact asupra PRO TV sau asupra celorlalte posturi TV din portofoliu: Acasa TV, PRO Cinema, Sport.ro, Acasa Gold, MTV.
Rep.: Purtati discutii si cu Adrian Sarbu?
A.C.: Procesul de vanzare a operatiunilor secundare este coordonat de echipa CME de la Praga. Momentan, nu putem dezvalui care sunt partile interesate. Exista un interes inalt, iar procesul se desfasoara in conditii bune.
Rep.: Potrivit informatiilor HotNews.ro, Adrian Sarbu a fost recent la un pas de a prelua cel putin un cinematograf aflat in prezent sub controlul CME. Care este statusul acestei negocieri? / Este adevarat ca politicianul roman Sebastian Ghita sau una dintre companiile asociate lui si-a exprimat interesul de a prelua statiile radio PRO FM / Info Pro?
A.C.: Asa cum am precizat deja, in acest moment nu putem dezvalui informatii despre ofertanti sau despre procesul de vanzare.
Rep.: Potrivit declaratiilor facute la inceputul acestui an de catre managementul CME, exista multi potentiali cumparatori oportunisti sau cu un grad inalt de risc. La nivel local, ce intelegeti prin cumparatori oportunisti/riscanti?
A.C.: Declaratia facuta de managementul CME nu are legatura cu cesionarea activelor secundare din Romania. Avem o echipa profesionista care gestioneaza procesul de vanzare, aceste afaceri reprezentand operatiuni functionale si active foarte bune.
Rep.: Tinand cont de politica de descentralizare a CME, va fi si Voyo descentralizat? Daca da, ce planuri aveti pentru Voyo local? Exista un plan pentru vanzarea acestei operatiuni?
A.C.: Voyo a fost descentralizat deja in urma cu cateva luni. Televiziunea este o afacere locala si, prin urmare, echipele locale decid cu privire la aceste operatiuni. Acest lucru se aplica tuturor aspectelor afacerii, deci si in cazul Voyo, care reprezinta pilonul principal al strategiei noastre de digital.
Rep.: Decizia anuntata de CME la nivel central, aceea de a nu vinde afacerile TV, se aplica si pentru Romania?
A.C.: PRO TV este un element cheie al succesului CME, iar planurile noastre in Romania sunt concentrate pe dezvoltarea lui intr-o companie de televiziune si de media digitala de si mai mare succes. PRO TV va continua sa scrie istorie in Romania, prin intermediul unui mix de divertisment, filme si stiri. Avem planuri de lunga durata privind prezenta pe piata din Romania.
Rep.: Ca sef al operatiunilor locale ale CME in Romania, aveti informatii privind ofertele facute CME in ultima jumatate de an pentru achizitionarea statiilor/statiei PRO TV? Daca da, din informatiile pe care le aveti din aceasta functie, au fost respinse toate ofertele? Exista negocieri in desfasurare care vizeaza statia TV?
A.C.: Piata de media este una efervescenta, iar speculatiile sunt parte a retetei. PRO TV nu este de vanzare! Interesul nostru nu este sa il vindem, ci sa il facem si mai mare decat este in prezent. Ne mobilizam intreaga expertiza operationala si strategica pentru a maximiza valoarea acestui brand puternic, lider pe piata.
Rep.: Care este strategia PRO TV pentru a-si pastra audienta dupa migrarea multor vedete catre competitorul Antena sau catre alte statii TV?
A.C.: Povestea de succes a PRO TV este construita pe strategia de a produce si de a difuza programe de inalta calitate si stiri independente. Doresc sa va ofer doua exemple de audiente-record pe care le-am obtinut recent – in luna martie, PRO TV a inregistrat cel mai mare rating din istoria masurarii audientelor TV din Romania, iar in luna aprilie PRO TV si-a batut propriul record, aceasta fiind cea mai vizionata luna aprilie din Romania. Pozitia de lider de piata a PRO TV este construita pe un mix de stiri, programe de fictiune si divertisment de top, produse local, precum si programe straine de inalta calitate. Ne vom mentine pozitia de lider cu acest mix. Vom continua sa inovam. Vedetele noastre contribuie la succesul statiei si suntem fericiti sa avem personalitati deosebite la PRO TV, precum si nume noi pe care ne pregatim sa le anuntam in perioada urmatoare. Suntem, de fapt, singura companie media care creeaza si dezvolta vedete mari. Este firesc ca unele dintre ele sa plece la alte companii media.
Rep.: Care este strategia PRO TV pentru online?
A.C.: Online-ul reprezinta o oportunitate importanta pentru PRO TV de a fi prezent in casa fiecarui roman, dar si pe smartphone. Vom pastra canalul media foarte puternic stirileprotv.ro, care va continua sa ofere prompt informatii zilnice de incredere, si ne vom mentine sprijinul pentru celelalte site-uri, concentrate pe continut de profunzime, relevant pentru fiecare categorie de public vizata. Strategia noastra online si digitala este clara: promovarea brandurilor de programe pe toate platformele disponibile.
Rep.: Va asteptati ca veniturile din retransmiterea prin cablu (care au contribuit cel mai mult la rezultatele financiare pozitive inregistrate de PRO TV in primul trimestru) sa asigure o crestere sustenabila a veniturilor PRO TV in viitor?
A.C.: Sunt incantat de diversificarea veniturilor noastre, taxele de transport si veniturile din abonamente din T1 2014 reprezentand peste 20% din totalul veniturilor.
Rep.: In ultimele saptamani, compania PRO TV a recurs la un nou val de restructurari. Care este motivul? Restructurarile au fost anuntate si de CME la nivel central, dar cele de la nivel local nu au fost explicate punctual.
A.C.: Adevarul este usor diferit, de fapt noi am adus in echipa cea mai mare parte a angajatilor care lucrau pentru noi prin intermediul unor furnizori terti de servicii. In acelasi timp, pentru eficienta si transparenta, colaborarea noastra cu unii furnizori a fost reevaluata si, in unele cazuri, incheiata. Intelegem ca multi dintre furnizorii care nu vor mai lucra cu noi sunt dezamagiti si ca unii oameni au reactionat emotional. Per ansamblu, am primit comentarii pozitive ale colegilor care sunt fericiti ca s-au alaturat echipei noastre. Acest aspect a atras atata atentie deoarece PRO TV este postul TV lider de piata.
Rep.: De ce ati ales o metoda de concediere atat de brusca, prin care oameni care lucrau de multi ani pentru PRO TV au fost anuntati ca trebuie sa plece instant?
A.C.: Am incheiat contractul cu un furnizor de servicii. Contextul nu ne-a permis sa facem acest lucru in mai multe etape.
Rep.: Ati desfasurat controale in ceea ce priveste activitatile financiare ale fostului management CME la nivel local, in Romania (PRO TV, operatiile de cinema, de productie etc.)? Daca da, ati descoperit nereguli? Ati raportat aceste nereguli autoritatilor din Romania? Daca da, ati facut acest lucru inainte de 1 aprilie? Investigatiile derulate de autoritati pe 1 aprilie (la o serie de companii cu activitati in piata de media) au vizat alte companii in care CME este actionar sau asociat? Daca da, care sunt acestea si cum a raspuns CME demersului autoritatilor?
A.C.: Noul management desfasoara toate verificarile necesare cerute de lege si de buna practica. Daca vom descoperi nereguli pe parcursul acestor verificari, vom lua, bineinteles, masurile potrivite.
Rep.: Intr-un interviu anterior pentru HotNews.ro, dupa plecarea multor directori de la PRO TV, ati spus ca „avem acum o echipa de management dinamica, bine structurata si cu responsabilitati clare” si ca „nu intentionez sa fac schimbari drastice la nivelul angajatilor”. Intre timp, un val de disponibilizari a inceput si alti directori au plecat sau si-au anuntat plecarea. Cum explicati aceasta diferenta intre planurile din martie si schimbarile facute in aprilie-mai?
A.C.: Schimbarile pe care le-am implementat au scopul de a consolida compania si de a asigura o capacitate imbunatatita de a evolua. Trecem printr-un proces normal de reorganizare interna si ne concentram pe cresterea eficientei, transparentei si organizarii acestor operatiuni. Exista multi profesionisti respectati care ni s-au alaturat, oameni care ne impartasesc valorile, standardele si viziunea in cadrul unei echipe dedicate.
Rep.: Potrivit propriilor declaratii sau altor declaratii din presa, urmatorii au plecat sau si-au anuntat plecarea: seful productiei principalelor show-uri PRO TV, Mona Segall, si echipa sa; directorul tehnic; directorul de programe. I-ati „ajutat” sa plece sau a fost strict decizia lor? Daca i-ati „ajutat”, de ce ati facut acest lucru? Daca a fost strict decizia lor, cum v-au explicat-o?
A.C.: A fost decizia lor. Mona Segall, spre exemplu, a refuzat sa se alature departamentului nostru de productie din cadrul PRO TV si a preferat sa ramana independenta, ceea ce respect intru totul. Oricat mi-as fi dorit sa o pastrez, nu corespundea strategiei noastre de a internaliza departamentul de productie in PRO TV.
Rep.: Va asteptati ca si alti oameni sa plece, la nivelul managementul PRO TV sau al companiilor conexe din Romania?
A.C.: Avem o strategie clara, o capacitate de executie eficienta, o structura flexibila si oamenii potriviti in rolurile potrivite. Fiind lider de piata, PRO TV este cea mai atractiva companie media, atractiva, deci, si pentru profesionisti. Ma concentrez pe completarea unei echipe dedicate, energice, oneste, loiale companiei, care sa actioneze transparent. Avem cei mai buni oameni din piata si unul dintre motive este pozitia PRO TV de lider de piata. Iar acest lucru va fi valabil si in viitor.
Rep.: Cine ii va inlocui pe directorii care au plecat sau care si-au anuntat plecarea? Cine va coordona productiile PRO TV din sezonul de toamna? Veti apela la resursele grupului CME din alte tari sau la producatori din piata locala? Pe cine vizati, mai exact?
A.C.: PRO TV are avantajul unic de a fi membru al companiei internationale CME. Principalul beneficiu al echipei noastre locale este accesul direct la expertiza noastra regionala, ceea ce reprezinta o particularitate exceptionala in peisajul televiziunii din Romania. Pentru a asigura standarde si mai inalte de productie, am creat o noua echipa de productie, combinand talente locale cu experti internationali care au produs show-uri de acest tip pentru alte subsidiare CME.
Rep.: Care dintre celebritatile PRO TV se vor regasi cu siguranta si in echipa din toamna? Ce vedete nu se vor regasi – cu exceptia celor care au fost deja anuntate de Antena 1?
A.C.: Multe dintre vedetele noastre au fost anuntate in presa ca plecate la Antena 1. Au fost, insa, doar zvonuri, iar publicul a putut citi in presa o parte dintre acestea in ultimele saptamani. Show-urile mari de divertisment „Vocea Romaniei” si „MasterChef” se vor intoarce pe ecran in toamna, acestea fiind doar doua dintre programele puternice din grila. Suntem fericiti ca juratii Loredana Groza, Smiley si Marius Moga se vor regasi in noul sezon „Vocea Romaniei” si ca Pavel Bartos va continua sa prezinte acest show fantastic de cautare a celei mai bune voci din Romania. De asemenea, casting-ul pentru cea de-a cincea editie a „MasterChef” a inceput si va urma o caravana in tara.
Le oferim vedetelor noastre o platforma media lider pe piata. Exista o loialitate reciproca deosebita care merge dincolo de relatiile contractuale. Sunt convins ca echipa noastra de vedete va satisface publicul si se va incadra perfect in show-urile pe care le pregatim. Sincer fiind, cu toata modestia, PRO TV reprezinta cea mai buna platforma pentru vedetele noastre – cel mai bun reach, cele mai bune programe, cel mai bun spirit de echipa, sprijinite de cele mai bune audiente.