Sari direct la conținut

EXCLUSIV Vodafone, obligata sa afiseze pe site minim 3 ani procedura de restituire a banilor catre clientii care au platit peste plafonul maxim de 50 de euro/luna pentru consumul de date in roaming

HotNews.ro
Ravinder Takkar, CEO Vodafone, Foto: Vodafone Romania
Ravinder Takkar, CEO Vodafone, Foto: Vodafone Romania

Controlul in urma caruia Vodafone a fost amendata cu 100.000 de lei pentru neaplicarea plafonului maxim de 50 de euro pe luna, reglementat in UE, pentru consumul de date in roaming, a plecat de la o plangere facuta de un utilizator de cartela preplatita, dar amenda nu a fost aplicata pentru aceasta situatie, ci pentru ca afectati sunt de fapt toti abonatii Vodafone care au platit peste nivelul de 50 de Euro/luna (fara TVA) pentru consumul de date in roaming efectuat incepand cu data de 1 iulie 2012 si pana in prezent, au precizat pentru HotNews.ro oficialii ANCOM. Incepand din aceasta luna, Vodafone are obligatia de a afisa pe site-ul propriu, pentru cel putin 3 ani, procedura pe care romanii afectati o pot urma pentru a obtine restituirea banilor.

In urma amenzii anuntate de ANCOM saptamana trecuta, HotNews.ro a solicitat atat Vodafone cat si ANCOM sa precizeze cati romani au fost afectati de neaplicarea de catre acest operator de telefonie mobila a plafonului maxim de 50 de euro pe luna, reglementat in UE si ce sume ar trebui restituite.

Vodafone Romania nu a furnizat pana la publicarea acestui articol nici un punct de vedere. Mai multe detalii au fost oferite de ANCOM, dar autoritatea a evitat sa raspunda cati abonati ar fi afectati si ce sume ar trebui restituite din 2012 si pana in prezent.

  • Va prezentam mai jos integral intrebarile HotNews.ro si raspunsurile furnizate de ANCOM:

Intrebarile HotNews.ro:

  • 1. Ce reclama mai exact utilizatorul de la care a pornit actiunea de control a ANCOM, soldata cu amenda de 100.000 lei? Cati bani ar avea Vodafone de restituit acestui utilizator si in cat timp?
  • 2. Din comunicat reiese ca este vorba despre abonati ai unor oferte introduse in vara anului 2012 si respectiv iarna anului 2014. Controlul efectuat de ANCOM a stabilit cati utilizatori au fost afectati? Detalii, va rog
  • 3. Controlul ANCOM a stabilit ce sume ar avea de restituit Vodafone acestor abonati? Detalii, va rog
  • 4. In cat timp ar trebui sa restituie Vodafone aceste sume catre utilizatorii afectati?

Raspunsurile ANCOM:

1. Utilizatorul mentionat – detinator al unei cartele preplatite – a reclamat la ANCOM neaplicarea de catre Vodafone a plafonului financiar sau de volum maxim reglementat pentru servicii in roaming, respectiv taxarea serviciilor utilizate cu sume care depaseau plafonul si lipsa notificarii la consumarea a 80% din traficul reglementat si la terminarea acestuia. Situatia utilizatorului respectiv a reprezentat doar punctul de plecare al investigatiei ANCOM in cadrul careia, ulterior, a reiesit faptul ca alte doua categorii de beneficiari ai serviciilor Vodafone – abonati cu optiunea ‘Roaming pe zi’ activata in tarile in care aceasta se aplica si cei care au abonamente al caror plan tarifar contine beneficii in roaming – nu beneficiau de plafonul financiar sau de volum maxim reglementat de prevederile Regulamentului (UE) nr. 531/2012. Prin urmare, amenda de 100.000 lei nu a fost aplicata in considerarea situatiei utilizatorului mentionat, ci in considerarea situatiei celor doua categorii de abonati.

Din informatiile oferite de Vodafone in cadrul investigatiei ce a vizat situatia particulara a utilizatorului in cauza, Vodafone a eliminat deja inconvenientul financiar reclamat, prin creditarea contului acestuia cu suma de 50,06 Euro, care reprezenta depasirea plafonului reglementat.

2. Actiunea de control desfasurata de ANCOM a evidentiat fapul ca afectati de neaplicarea plafonului maxim sunt acei abonati Vodafone din cele doua categorii mentionate care au achitat o suma ce depaseste nivelul de 50 de Euro/luna (fara TVA) pentru consumul de date in roaming efectuat incepand cu data de 1 iulie 2012 si pana in prezent.

3. Operatorul trebuie sa restituie celor doua categorii de abonati mai sus mentionati, la cerere, in conditiile legii, orice suma achitata de acestia peste nivelul de 50 de Euro/luna (fara TVA) pentru consumul de date in roaming efectuat incepand cu data de 1 iulie 2012 si pana in prezent. Au dreptul la restituirea sumelor platite in plus inclusiv cei care la data cererii nu mai detin calitatea de abonati ai Vodafone.

4. Termenul in care va fi acordata restituirea in cazul utilizatorilor finali care sunt abonati actuali ai Vodafone nu poate depasi luna imediat urmatoare perioadei in care a fost realizata cererea de restituire, iar in cazul persoanelor care nu mai detin in prezent aceasta calitate, restituirea se poate face in conditiile dreptului comun.

  • In termen de cel mult 10 zile de la data 4 octombrie 2016, data comunicarii deciziei de sanctionare, Vodafone are obligatia de a publica si de a mentine, pe o durata de cel putin 3 ani, pe propria pagina de internet, intr-un loc vizibil si usor accesibil, la sectiunea Roaming, o procedura clara si simpla pe care utilizatorii finali o pot urma pentru a obtine restituirea sumelor achitate peste valoarea de 50 de Euro/luna (fara TVA) corespunzatoare serviciilor de comunicatii de date in roaming.
  • In termen de cel mult 15 zile de la data de 4 octombrie 2016, data comunicarii deciziei de sanctionare, Vodafone are obligatia de a informa, prin mijloace individuale, cele doua categorii de utilizatori, despre posibilitatea de a obtine, in conditiile legii, restituirea sumelor achitate peste nivelul de 50 de Euro/luna (fara TVA), corespunzatoare serviciilor de date in roaming, consumate in perioada cuprinsa intre data de 1 iulie 2012 si 4 octombrie 2016, precum si despre modalitatile prin care pot obtine informatii referitoare la procedura pe care trebuie sa o urmeze in acest scop.

Vodafone Romania: Peste 9,1 milioane de clienti la data de 30 iunie 2016

Vodafone Romania a ajuns la un numar total de 9.159.281 de utilizatori ai serviciilor mobile, de voce si m2m la data de 30 iunie din acest an, in crestere cu 357.691 (n.a SIM-uri valabile) fata de perioada similara a anului precedent. Din numarul total de clienti, 8.487.782 sunt utilizatori ai serviciilor mobile. In aceeasi perioada de referinta, veniturile din servicii au crescut cu 4,2% pana la 173,9 milioane de euro.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro