Sari direct la conținut

Executivii Orange cer noi reguli de acces la infrastructura Romtelecom, pentru internet broadband fix

HotNews.ro

Trei executivi Orange, Olaf Swantee, Thierry Millet si Dorin Odiatiu, au amintit joi ca, dincolo de telefonia mobila, operatorul vrea in Romania servicii de internet broadband fix si asteapta schimbarea reglementarilor de acces la bucla locala (servicii de internet si telefonie prin reteaua Romtelecom). Problema internetului in banda larga, singurul sector din comunicatii asteptat sa creasca sigur in 2009, a eclipsat parca anuntul a 10 initiative de transformare a operatorului pentru pastrarea primei pozitii pe piata de telecomunicatii din Romania.

Olaf Swantee: Ambitiile Orange in Romania nu se limiteaza doar la telefonia mobila

„Vom investi in Romania in servicii de internet broadband fix atunci cand cadrul de reglementare va fi potrivit. Orange este cel mai mare operator de broadband fix din Europa, iar ambitiile noastre nu se limiteaza doar la telefonia mobila”, a declarat joi Olaf Swantee, senior vice-president Orange Europe, Egypt & Personal.

Potrivit acestuia, investitiile totale ale Orange in Romania in 2009 vor fi de circa 10% din veniturile operatorului, un nivel putin mai mic decat in anul anterior.

Thierry Millet: In Romania sunt mai putin de 2.000 de linii disponibile prin bucla locala

La randul sau, noul director executiv al Orange Romania, Thierry Millet, a precizat ca „in Romania sunt mai putin de 2.000 de linii disponibile prin bucla locala si vrem ca reglementarile sa permita un acces mai mare la aceasta infrastructura”.

Dorin Odiatiu: Pretul accesului prin bucla locala este mai mare decat preturile de retail la internet broadband

Nu in cele din urma, Dorin Odiatiu, directorul de marketing al Orange Romania a explicat ca „cea mai rapida varianta de a intra pe piata de broadband fix este sa folosesti ceea ce Uniunea Europeana numeste „bucla locala partajata”, respectiv partajarea buclei locale cu operatorul istoric care are reteaua construita de zeci de ani de zile si care are un fel de monopol”.

„Bucla locala” este denumirea tehnica data circuitului fizic care face legatura intre un abonat si reteaua publica de telefonie fixa a Romtelecom, dupa ce in 2003 autoritatea a desemnat Romtelecom ca fiind operator cu putere semnificativa pe aceasta piata. Contra cost, operatorii pot furniza prin aceasta infrastructura servicii de internet broadband si telefonie la puncte fixe.

„In conditiile actuale in care preturile de retail sunt mai joase decat pretul stabilit pe bucla locala, este practic imposibil sa intri prin aceasta solutie pe piata. Costurile sunt mai mari decat pretul pe care il ofera competitorii. Din aceasta cauza, operatorii mici alternativi care-si cumpara acces la bucla locala la Romtelecom si ofera internet fix catre clienti au adunat pana acum, asa cum spunea si Thierry Millet, sub 2.000 de clienti. De aceea accesul la bucla locala trebuie revizuit si ANCOM este in curs de revizuire si speram ca remediile pe care le vor gasi vor fi de natura sa ne lase pe noi si pe oricine doreste sa intram in acest fel, pe piata”, a spus Odiatiu.

Romtelecom: Lucram deja cu ANCOM la un nou model de calcul al costurilor

Contactati de HotNews.ro, oficialii Romtelecom au precizat ca „pretul stabilit pentru acces este astazi semnificativ mai scazut decat media europeana (in 2004 era printre cele mai scazute din Europa)” si ca se lucreaza deja la un nou model de calcul al costurilor.

„Pentru 2009 autoritatea de reglementare are oricum prevazuta revizuirea cadrului de reglementare pentru bucla locala, Romtelecom lucrand deja cu ANCOM la dezvoltarea unui model de calculatie a costurilor in acest sens. In ceea ce priveste rata de penetrare a internetului broadband, Romtelecom aplica de doi ani o politica intensa de incurajare a accesului la acest serviciu. Aceasta politica a presupus repetate mariri de viteza (gratuit) si scaderi de preturi pentru internetul broadband nelimitat, rezultand in cea mai ridicata rata de crestere de pe piata romaneasca”, a mentionat pentru HotNews.ro Razvan Ionescu, director Reglementari, in cadrul Romtelecom.

Catalin Marinescu, presedintele ANCOM, a declarat pentru HotNews.ro la inceputul acestei luni ca finalizarea revizuirii conditiilor de pe piata accesului la bucla locala este programata pentru semestrul doi din acest an.

10 initiative de transformare pentru mentinerea primului loc in Romania

Dincolo de aceasta problema, Thierry Millet si-a prezentat joi planurile prin care vrea sa mentina Orange pe primul loc pe piata de telecomunicatii din Romania, oficialul anuntand demararea a 10 planuri de transformare a operatiunilor operatorului in acest an.

„Este nevoie de adaptarea modelului operational si in acest sens am hotarat demararea a zece initiative de transformare, lansarea programului de franciza in luna martie din acest an si dezvoltarile online recente fiind doua astfel de initiative”, a declarat Thierry Millet.

Acesta a amintit ca de la lansarea din martie a noului model de business – programul de franciza – si pana in prezent au fost incheiate contracte pentru 120 de puncte de vanzare, sase Orange Store-uri (magazine Orange in sistem de franciza) find deja inaugurate. Oficialii Orange se asteapta ca in cursul verii – inceput de toamna sa fie inaugurate si restul Orange Store-urilor.

Orange are momentan 103 magazine proprii (Orange Shop-uri), reteaua de distributie incluzand de asemenea alte circa 1.000 de magazine ale partenerilor.

Millet nu a dorit sa detalieze intreaga lista cu initiative care vor fi anuntate treptat in perioada urmatoare, dar a tinut sa anunte ca un alt set de prioritati va fi cel al „propunerilor convergente” pentru clientii corporate dar si pentru segmentul rezidential.

„Ne pastram tinta de a ne creste in fiecare trimestru baza de clienti. Pe trimestrul doi din acest an ne asteptam la o crestere mai puternica pe segmentul prepaid decat cea din primul trimestru”, a spus Thierry Millet.

Acesta nu a dorit sa comenteze daca veniturile si numarul de clienti ai Orange ar putea scadea si in trimestrul doi din acest an. Orange a inregistrat in primul trimestru din acest an venituri de 264 milioane euro, in scadere cu 14,1% comparativ cu primul trimestru al anului precedent, iar numarul clientilor a ajuns la 10.118.000 utilizatori (numar de SIM-uri active) in scadere cu 237.000 de utilizatori fata de sfarsitul lui 2008.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro