Sari direct la conținut

Experimentul anului pe piata TV din SUA: Audiente imense si critici pe masura pentru debutul "noului" Jay Leno

HotNews.ro

Prima editie a „The Jay Leno Show”, noua emisiune realizata de vedeta retelei americane NBC Jay Leno, a atras 18,4 milioane de telespectatori, informeaza BBC. LA Times noteaza ca audienta inregistrata de noul talk-show, considerat un experiment pentru retelele americane de televiziune, a fost de peste trei ori mai mare decat media audientelor pe care Leno le-a realizat pana in primavara, cu „The Tonight Show”.

Potrivit The Live Feed, datele preliminare de audienta pentru a doua editie a emisiunii, cea de marti seara, sugereaza o scadere de 34% a ratingului, mai putin dramatica, totusi, decat s-ar fi asteptat conducerea NBC.

Potrivit LA Times, prima editie a emisiunii „The Jay Leno Show” a fost cel mai urmarit program al NBC de la Jocurile Olimpice din 2008. Ziarul concluzioneaza ca prin aceasta emisiune reteaua NBC a dat lovitura, pentru inceput cel putin, avand in vedere ca transferul lui Jay Leno de la un talk-show programat tarziu in noapte la unul difuzat la ore de maxima audienta – cand marile retelele de televiziune programeaza seriale – a fost privit drept un experiment indraznet si a declansat numeroase controverse pe piata TV.

Emisiunea de luni seara a beneficiat de aparitia lui Jerry Seinfeld si a lui Oprah Winfrey, dar si de cea a rapperului Kanye West, care a provocat un scandal, duminica seara, prin comportamentul sau de la MTV Video Music Awards.

NBC a decis, in iarna, ca incepand din acest sezon sa-l mute pe Jay Leno de la emisiunea Tonight Show la o ora de maxima audienta, in conditiile in care reteaua incearca sa-si diminueze cheltuielile. Un talk show de tipul „Jay Leno Show” costa aproximativ 100 de milioane de dolari pe an, potrivit LA Times, ceea ce inseamna de trei ori mai putin decat productia serialelor pe care retelele americane le programeaza in acelasi interval.

In pofida succesului de audienta, noua emisiune a fost primita cu numeroase critici pe bloguri si in presa, unde au fost sanctionate indeosebi asemanarile cu vechea emisiune a lui Jay Leno:

  • Hollywood Reporter, via Reuters: „Meniul noului show este groaznic de familiar (…) Iar Leno? Arata la fel”
  • LA Times: „Nu e un semn bun cand o reclama la Bud Light este mai haioasa decat spectacolul de comedie pe care il intrerupe”
  • Washington Post: „E ca si cand te-ai duce la culcare mai devreme”.
  • Gawker: „Nu stim cum va rezista acest experiment pana la sfarsitul lunii, cu atat mai putin un an intreg”

Blogurile Reuters observa ca Jay Leno are de infruntat o concurenta serioasa in sezonul de toamna, alte retele optand sa investeasca in continuare in traditionalele seriale: 21 de show-uri noi vor debuta in acest sezon, pe cele cinci mari retele de televiziune, iar serialele vor acoperi 48% din grila de programe, in crestere de la 43%.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro