"Explore the Carpathian garden", noul slogan turistic al Romaniei
Brandul turistic al Romaniei, cu sloganul „Explore the Carpathian garden”, care va fi lansat joi la Shanghai, invita la explorarea „gradinii carpatice” in culori vii, predominant nuante de verde, dar si albastru, galben si portocaliu, care amintesc de natura, soare si mare, declara surse din turism, citate de Mediafax.
In centrul logoului apare scris „Romania” intr-un font rotund, parca scris de mana, fiecare litera fiind colorata in doua-trei nuante de verde. Semnul diacritic al literei „a” este colorat cu nuante de galben si portocaliu.
Deasupra brandului, in partea dreapta, apare un element grafic asemanator unei frunze de-a lungul unei ape curgatoare.
Sloganul „explore the Carpathian garden” este plasat in partea de jos a imaginii, scris intr-un font mai comun, de culoare verde si inclinat spre dreapta, au declarat sursele citate, care au precizat ca fundalul este alb, fara alte elemente distinctive.
Intreaga imagine are un aspect fluid, cu exceptia sloganului din partea de jos.
Brandul turistic al Romaniei va fi lansat joi la Shanghai, cu ocazia zilei nationale a Romaniei la Expozitia Mondiala 2010, la eveniment urmand sa participe alaturi de ministrii Elena Udrea si Teodor Baconschi si fostii mari sportivi Nadia Comaneci, Ilie Nastase si Gheorghe Hagi. Evenimentul va fi marcat si de un recital al maestrului Gheorghe Zamfir.
Publicul prezent la lansare va viziona un film de prezentare a Romaniei ca destinatie turistica si va primi suveniruri inscriptionate cu noul logo, din partea organizatorilor.
Potrivit unui comunicat transmis luni de Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, logoul este, din punct de vedere vizual, „proaspat, inspirat de unul dintre cele mai puternice simboluri ale poporului roman” si in acord cu tendintele mondiale de „reorientare spre natura, descoperire, conservare”.
Crearea si promovarea brandului turistic, finantate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potentialului turistic al Romaniei, pentru care sunt alocati 75 milioane de euro pana la finalul anului 2013.
Obiectivul general al brandului de turism este crearea unei imagini pozitive a Romaniei prin realizarea si afirmarea brandului turistic national, prin cresterea atractivitatii Romaniei in strainatate ca destinatie de turism si indirect de afaceri.