Facebook a cheltuit sume record în lobby după scandalul Cambridge Analytica
Potrivit unor documente publice, compania a cheltuit 3,67 milioane de dolari în lobby în al doilea trimestru al anului 2018, cu 1 milion de dolari mai mult decât anul trecut în aceeași perioadă, potrivitLe Monde.
Acest trimestru a fost unul dintre cele mai dificile din istoria Facebook din cauza scandalului cu Cambridge Analytica, o companie specializată în influența politică care a absorbit indirect datele a 87 de milioane de utilizatori ai rețelei sociale. Mark Zuckerberg, șeful Facebook,a fost nevoit să dea explicații chiar și Congresului SUA, în cadrul a două audieri istorice.
Facebook nu este singurul care au cheltuit sume uriașe pentru lobby între aprilie și iunie. Google și Amazon au investit, de asemenea, milioane de dolari în al doilea trimestru pentru a face față altor probleme.
Sumele investite de Google s-au ridicat la 5,83 milioane de dolari, cea de-a doua cea mai mare cifră din istoria sa. Google a trecut printr-o perioadă mai agitată, câștigând o amendă mare din partea Uniunii Europene: 4,44 miliarde de dolari pentru abuzul de poziție dominantă.
Amazon a înregistrat, de asemenea, un record cu 3,47 milioane de dolari.