Facebook a lansat Signal, un serviciu care sa ajute jurnalistii si sa ii determine sa apeleze mai putin la Twitter
Facebook a lansat noi „unelte” pentru jurnalisti, grupate sub numele de Signal, aceste tool-uri permitandu-le sa gaseasca stiri, sa faca selectii si mai ales sa le insereze in propriile articole. Miscarea are un scop clar, sa rivalizeze cu Twitter care este extrem de utila jurnalistilor, mai ales cand e vorba de relatarea unor subiecte cu desfasurare rapida stil LIVE TEXT.
Twitter este folosita pe scara larga de jurnalisti, mai ales cand sunt evenimente de tip breaking news. Postarile de pe Twitter sunt inserate in articolele celor mai prestigioase publicatii, iar reteaua este foarte apreciata la acest capitol informativ.
Facebook vrea sa se interpuna in relatia extrem de buna dintre jurnalisti si Twitter, sperand ca postari din Facebook, cu poze si video, vor ajunge sa fie inserate in articole de presa.
Signal este aplicatia lansata de Facebook in acest sens, „tool-urile” dorind sa-i ajute pe ziaristi sa gaseasca, sa filtreze si sa mai ales sa insereze in articole lucruri de pe Facebook.
Signal promite sa le arate jurnalistilor ce subiecte sunt extrem de discutate si sa le ofere rapid continut relevant care sa poata fi „embeduit” in articole. Pana de curand, pe Facebook era imposibil sa cauti diversi termeni, precum intr-un motor de cautare, insa acum Facebook promite posibilitatea unor cautari mult mai sofisticate in continutul de pe retea.
Twitter a lansat aplicatii care sa ajute jurnalsitii sa descopere subiecte si sa monitorizeze despre ce lucruri se scrie si se vorbeste cel mai mult intr-un anumit moment. Mullte articole au mesaje de Twitter inserate, iar reteaua este esentiala pentru munca ziaristilor.
Facebook a intrat oficial in lupta cu Twitter pentru a intra in atentia jurnalistilor, acestia putand cauta si in fotografii si video-uri pe Instagram, totul putand fi embeduit.