Facebook analizează tot mai serios ideea lansării unei versiuni contra cost, dar fără reclame, scrie Bloomberg

Facebook a făcut studii de piață în ultimele săptămâni și discută în interiorul companiei dacă ar fi o idee bună lansarea unui serviciu contra cost, însă care să nu aibă reclame. Cei de la Facebook au mai discutat în trecut subiectul, iar concluzia a fost că publicul larg nu vrea așa ceva. După scandalul Cambridge Analytica sentimentul publicului pare să se fi schimbat și, lucruri care acum un an păreau incredibile, ar putea deveni realitate, scrie Bloomberg.
Sursele Bloomberg spun că ideea unei versiuni cu abonament plătit a mai fost discutată în trecut, dar abandonată fiindcă utilizatorii nu erau dornici să dea bani pentru a fi pe Facebook, care este un serviciu gratuit.
Acum, cei de la Facebook au fpcut studii de piață și ideea unei versiuni de Facebook cu abonament a revenit, dar nu s-a luat nicio decizie încă și discuțiile sunt confidențiale.
Însă, față de anii trecuți, sentimentul user-ilor pare să se fi schimbat și sunt seme că mai mulți ar fi dispuși să plătească un abonament pentru o versiune mult mai ”curată” fără reclame. Schimbările au fost aduse de scandalul Cambridge Analytica și de faptul că foarte mulți oameni își dau acum seama că nu au control asupra datelor și că nu știu în ce mod sunt gestionate și unde ajung.
Un lucru trebuie precizat: Facebook nu a spus niciodată sus și tare că va lansa o versiune plătită și chiar și Mark Zuckerberg a spus în Congres că mereu va exista o versiune gratuită a rețelei sociale.
Compania a devenit mai flexibilă și ia în calcul lucruri pe care acum un an sau doi le-ar fi respins fără ezitare. De ce? Fiindcă facebook trece printr-o criză de încredere și știrile ngative s-au ținut lanț, astfel că șefii companiei trebuie să reacționeze pentru a mai ”repara” lucrurile.