Facebook încearcă să recâștige publicul tânăr
Facebook a lansat luni o nouă funcție, numită „Youth Portal”, pe care o descrie ca fiind „un loc central pentru adolescenți”. În modul clasic în care „adulții le vorbesc tinerilor”, aceasta este plină de animații infantile, de metafore simpliste și sfaturi în ceea ce privește comportamentul online. Funcția include, de asemenea, câteva secțiuni neliniștitoare despre utilizarea datelor, scrie Motherboard.
Portalul se află sub aripa centrului de securitate Facebook, ceea ce sugerează ideea că întreprinderea vrea să pară interesată de siguranța tinerilor pe internet. În acest scop, portalul include și câteva informații demne de luat în seamă privind utilizarea datelor – în mare parte că Facebook „nu vinde conținut sau date. Nu am făcut asta niciodată și niciodată nu o vom face.”. Deși poate fi adevărat din punct de vedere tehnic, este, de asemenea, disimulator.
Nu se cunoaște motivul pentru care Facebook a programat săptămâna aceasta proiectului, dar pare că este o modalitate de a evita critica pentru faptul că rețeaua de socializare nu este un loc foarte bun pentru tineri. Aplicația „Messenger Kids” a atras critici pentru confidențialitatea datelor.