Facebook își consolideaz politica de moderare a conținutului în urma presiunilor / ”Stop Hate for Profit”
Facebook a luat o nouă decizie vineri cu privire la moderarea conținutului și va interzice mai multe tipuri de mesaje care cultivă ura în reclame (Stop Hate for Profit) și intenționează să adauge avertismente pentru publicațiile problematice, potrivit AFP.
Platforma va elimina acum reclamele care susțin că persoane cu anumite origini, etnii, naționalități, sex sau orientare sexuală reprezintă o amenințare pentru siguranța sau sănătatea altora, a declarat șeful Mark Zuckerberg într-un discurs pe profilul său de Facebook.
Rețeaua se confruntă cu presiuni din ce în ce mai mari de câteva săptămâni din partea societății civile, precum și a unora dintre angajații, utilizatorii și clienții săi ca să regleze mai bine ”hate speech-ul”.
Operatorul telecom american Verizon a devenit cea mai recentă companie majoră care a anunțat că va boicota Facebook, retrăgându-și reclamele de pe platforma social media, relatează BBC.
Verizon s-a alăturat Ben and Jerry’s și unei liste tot mai lungi de companii care au decis să boicoteze gigantul social media din cauza gestionării postărilor controversate. Se crede că Verizon este cea mai mare companie care s-a alăturat campaniei Stop Hate for Profit (Opriți Ura pentru Profit). În afară de platforma care îi poartă numele, brandurile social media ale Facebook includ și Instagram sau Whatsapp.
„Standardele privind siguranța ale brandului nostru nu s-au schimbat. Oprim publicitatea pe Facebook până când putem crea o soluție acceptabilă care să ne facă să ne simțim comfortabili și care să fie consecventă cu ce am făcut cu Youtube și alți parteneri”, a declarat un purtător de cuvânt al Verizon pentru BBC.
Comentând decizia, Carolyn Everson, vicepreședinte al rețelei de socializare a declarat că „respectăm orice decizie a unui brand și rămânem dedicați muncii importante de a înlătura discursul care instigă la ură”.
Anul trecut rețeaua de socializare a atras venituri de aproape 70 miliarde de dolari din publicitate.
Campania Stop the Hate for Profit a fost lansată după moartea lui George Floyd de către mai multe organizații non-guvernamentale și grupuri pentru apărarea drepturilor omului, acestea afirmând că mișcarea este „un răspuns la lunga istorie a Facebook de a permite pe platforma sa conținut rasist, violent și verificabil fals”.
Activiștii au cerut companiilor să își oprească publicitatea pe Facebook până în luna iulie inclusiv pentru a pune presiune pe gigantul social media să adopte măsuri mai stricte împotriva conținutului rasist și dăunător.
Un raport al Comisiei Europene publicat luna aceasta a arătat că Facebook a înlăturat anul trecut 86% din postările care instigă la ură, în creștere față de 82,6% în 2018.
Rețeaua de socializare afirmă că aproape tot conținutul care încalcă regulile platformei este detectat automat și înlăturat înainte să fie raportat.