Facebook "va disparea" in cinci – opt ani, la fel cum s-a intamplat cu Yahoo!, crede un analist citat de CNBC
Facebook „va disparea” in cinci – opt ani la fel cum s-a intamplat cu Yahoo! care in cativa ani si-a pierdut 90% din valoare, crede Eric Jackson, fondator al Ironfire Capital, citat de CNBC. Facebook va inceta sa mai fie o companie web dominanta, fiindca nu va sti cum sa faca bani din aplicatiile mobile si nu va fi capabila sa se adapteze noilor timpuri, crede Jackson care conduce un fond de investitii ce cauta companii subevaluate pe care le ajuta sa faca bani.
„Intr-un interval de cinci – opt ani Facebook va disparea la fel cum s-a intamplat cu Yahoo! (…) Yahoo! are 13.000 de angajati si face profit, insa a ajuns la o zecime fata de valoarea din momentul sau de maxim de acum un deceniu. Practic putem spune ca a disparut”, crede Jackson.
Declaratiile vin intr-un nou moment de minim pentru actiunile Facebook care au scazut sub 27 de dolari in sedinta de luni, mult sub maxinul de 45 dolari atins in prima zi de tranzactionare dar substantial si sub pretul de listare: 38 de dolari.
Jackson crede ca vorbim de trei generatii de companii web: prima tine de marile portale web care agregau totul intr-un singur loc (stil Yahoo!), a doua tine de web-ul social (exemplul ideal fiind Facebook) iar a treia tine de companii care bani din platformele mobile, iar aici Facebook va avea mari greutati.
„Indiferent cum te descurci ca si companie la una dintre acestea trei generatii, se pare ca nu e posibil sa ai succes daca treci la o alta generatie, oricat de multi bani ai in banca, oricat de mult te zbati si oricati directori cu diplome angajezi”, crede el.
Practic, Facebook nu are cum sa treaca la o a treia generatie si sa poata monetiza platforma mobila.
„Lumea se misca repede, devine mai competitiva si cred ca cei care domina o anumita generatie vor avea mari dificultati in a trece cu succes la o alta generatie. Facebook poate cumpara un manunchi de companii din segmentul mobile, insa ramane un site mare, gras, cu totul diferit de o aplicatie mobila”.