Facebook vrea sa intra pe piata realitatii virtuale si lanseaza castile Oculus Go
Facebook planuieste sa lanseze niste casti de realitate virtuala (VR) care nu necesita conectare la calculator si care permite mai multe accesari de pe mobil, a declarat patronul retelei sociale, Mark Zuckerber, potrivit Reuters. Produsul, denumit „Oculus Go”, va costa 199 de dolari si va fi livrat la inceputul anului viitor.
Facebook a investit masiv in echipamente VR in speranta ca tehnologia care ofera posibilitatea de a viziona filme si imagin la 360 va fi folosita din ce in ce mai mult in viitor pentru jocuri, comunicare si business. In 2014 Facebook a platit 3 miliarde de dolari pentru a achizitiona firma Oculus si pentru a pastra si muncitorii.
Noile casti vor fi diferite de cele produse de Google si HTC deoarece nu va fi nevoie de un smartphone pentru a le folosi. Facebook, care detine si Oculus Rift, va reduce permanent pretul acestora cu 100 de dolari, ajungand la 399 de dolari in SUA.
Un studiu realizat de Super Data estimeaza ca Facebook va livra 213,000 de casti Oculus Rift, in timp ce principalul sau riva, HTC, va livra 305.000 de sisteme VR Vive.
Dincolo de reducerile de pret si de lansarea de produse noi, Facebook incearca prin foarte multe feluri sa atraga mai multi oameni in mediul realitatii virtuale. Compania a dezvoltat un software, cunoscut ca Facebook Spaces, care le permite oamenilor sa sa intalneasca in camere virtuale si in curand va implementa si filmulete live.