Februarie extrem de slab pentru masinile noi, insa inmatricularile de masini second-hand germane cresc
Inmatricularile de masini noi au scazut cu 66% in februarie, la sub 8.000 de unitati, in timp ce la second-hand s-a inregistrat o crestere de 15%, la aproape 18.000 de masini, conform datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Dacia si Renault au avut scaderi de 60% la masini noi, Ford de peste 70%, insa la second-hand marcile germane au fost pe plus luna trecuta, in comparatie cu februarie 2008.
Masini noi
Astfel, dupa ce in ianuarie inmatricularile de masini noi scazusera cu 53%, a doua luna a anului a fost mai rea: -66%. Daca in februarie 2008 se inscrisesera in circulatie 6.500 de masini Dacia, luna trecua s-a ajuns la 1.600. La Volkswagen, scaderea a fost de peste 30%, la sub 1.000 de masini, la Renault diminuarea a fost de circa 60%, spre 600 de masini, iar la Ford scaderea a fost si mai dura, peste 70%, de la 1.400 de masini, la sub 400. Pe scurt, daca in a doua luna din 2008 sase marci treceau de 1.000 de masini noi inscrise, luna trecuta doar Dacia a depasit pragul.
Masini second-hand
La second-hand, ianuarie a fost si ea slaba, insa februarie a cunoscut o triplare a masinilor inscrise, spre 18.000. Comparativ cu luna similara din 2008 avem o crestere de 15%, sustinuta de marcile germane care au devenit tot mai populare. Inmatricularile de masini Volkswagen au avansat cu 40%, spre 5.600 de unitati, cele ale Audi au urcat cu 20%, depasind 1.300, iar la BMW avansul a fost tot de 20%, spre un nivel apropiat de Audi.
Si alte marci populare la second-hand au mers bine: Opel a avansat cu circa 30%, spre 3.900 de unitati, iar Ford cu peste 10%, spre circa 1.900 de masini.
Per total, luna trecuta inmatricularile de masini (noi+second-hand) au scazut cu mai mult de 30%, de la 37.000 in a doua luna a anului trecut, la 25.133.